Jaguar XK-RS: a leggyorsabb Jaguar roadster

2004.02.06. 18:11

Ahogyan azt már korábban beharangozták , a Jaguar Chicagóban megmutatta sportkocsi-építési tudományát. Az XK-RS jelű szupersportkocsi a gyártó Trans-Am versenygépének alkatrészeire épül: a motor ötliteres, és 550 lóerejének egy jelentős részét a tetejére ültetett mechanikus működtetésű Eaton kompresszornak köszönheti. A futómű szintén a versenypályáról szabadult, a lengéscsillapítók a Penske versenyalkatrészei közül származnak, az elöl 13, hátul 12 hüvelykes tárcsákkal dolgozó fékrendszer a Brembo gyártmánya, és az eredeti hatsebességes automataváltót is egy ötsebességes, igen nagy teherbírású versenyváltóra cserélték. A hivatalos adatok szerint mindez 200 mérföld/óra (kb. 322 km/h) végsebesség eléréséhez elegendő, és az XK-RS 0-ról 96 km/h sebességre 3,9 másodperc alatt képes felgyorsulni, azaz utcai autóként elég kevés ellenfélre lelne. Sajnos azonban nem lesz utcai modell az XK-RS-ból, helyette valami raktárban végzi, ahogy a többi Jaguar koncepció évtizedek óta, ugyanis a márka illetékesei határozottan kizárták a sorozatgyártásnak még a lehetőségét is.