Bemutatkozik a végleges Mercedes CLS

2004.02.19. 17:35

Fél évvel a tanulmányautó bemutatása után megérkezett a szériagyártású változat. A Mercedes mérnökei cak néhány apróbb változtatást végeztek a típuson, az alapkoncepció azonban változatlan: a nagyjából az E-osztállyal egy méretkategóriába tartozó autó ugyan négyajtós, de lendületes vonalai miatt a gyáriak kupénak nevezik. A CLS formatervén csak néhány apró részletet módosítottak, így külsejét tekintve a sorozatgyártású modell nem jelent igazi újdonságot.

A motortérbe pillantva már komolyabb változásoknak lehetünk tanúi: a prototípus dízelmotorja helyett a gyártás kezdetén kétféle benzinmotort kaphat a CLS. A kisebbik a nemrég bemutatott 272 lóerős 3,5 literes V6-os, amely az új SLK-ban is megtalálható. Ezzel a négyajtós kupé 7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h sebességet és 10,1 liter benzint fogyaszt vegyes ciklusban 100 km-en. A nagyobbik motor a jól ismert 306 lóerős ötliteres V8-as, amely leginkább nagy nyomatéka (450 Nm) révén múlja felül a V6-ost (350 Nm). Az erősebbik motorral az autó már 6,1 másodperc alatt is elérheti a 100-as tempót, a fogyasztását viszont bölcsen elhallgatta a gyártó. A két típusváltozat közös vonása, hogy kizárólag a Mercedes 7G-TRONIC fantázianevű automataváltójával készülnek, végsebességüket pedig 250 km/h-ban maximálja a beépített elektronika.

A karosszéria csodás vonalairól már esett szó, de a belső térről egyelőre nem ejtettünk szót. A CLS-ben hiába is keresnénk szövetkárpitokat, az autó már alapáron bőr belsővel érkezik, és a fabetétek is szériatartozéknak számítanak, de ez jól is van így egy kb. 70 ezer eurós autónál. Az utastérben négy különálló ülést találunk, így az ötödik utasjelölt hoppon marad, viszont aki befér, az a szellőztetett, mindenfelé állítható fotelekben fejedelmi kényelemben érezheti magát. Ráadásul a hátsó lábtér is akkora, hogy a legtöbben akadálytalanul ki is nyújthatják a lábukat. Mindez ráadásul nem megy a csomagtér használhatóságának rovására: a CLS-ben akár 505 liter csomag is elfér, ami a legtöbb esetben bőségesen elegendő.

A Mercedes jó szokásához híven telepakolta az autót mindenféle biztonsági és kényelmi extrával, amelyek közül igazi újdonság a PRE-SAFE nevű rendszer. Ez az ötletes szerkentyű képes előre jelezni a balesetveszélyt, és egyebek közt a biztonsági övek megfeszítésével növelni az utasok biztonságát. Emellett ma még kevésbé elterjedt megoldás lévén említést érdemel a kanyarba bevilágító fényszóró, a hangvezérlés és a kulcsnélküli indítórendszer, hogy csak néhányat említsünk a CLS-ben megtalálható fedélzeti segédeszközök végeláthatatlan sorából.

A CLS a genfi bemutató után mintegy fél évvel, az ősz folyamán érkezik meg a Mercedes kereskedésekbe.