Mustang GT-R: versenyautó-tanulmány a Fordtól

2004.04.05. 12:01

Az új Mustang januári bemutatása után elkészült a versenyváltozat is, bár egyelőre még tanulmányautónak hívja a Ford. A GT-R jelű versenygép hű maradt az alapmodell tudathasadásos személyiségéhez: egyszerre idézi a dicső múltat és hordozza a legmodernebb műszaki megoldásokat. A versenygép narancssárga festése és a nyersen hagyott fekete szénszálas műanyag motorháztető egyértelmű utalás az 1970-es Mustang Boss 302 Trans Am versenyautókra, míg az összes fontosabb alkatrész a Ford versenyrészlegének jelenlegi kínálatából származik. A motorházban a Ford moduláris V8-asának ládás versenyváltozatát találjuk, azt az 5 literes 440 lóerős egységet, amelyet bárki megrendelhet a Ford Motorsporttól. A TTC T-56-os kódjelű hatsebességes kézi váltó, a nagy terhelésre méretezett kuplungszerkezet és a külön olajhűtővel ellátott rövid áttételezésű differenciálmű szintén a versenypályák világából lehet ismerős, akárcsak a Brembótól vásárolt fékrendszer vagy a mintázat nélküli Pirelli gumik. Azt egyelőre csak sejthetjük, hogy a GT-R tanulmányból hamarosan a Ford gyári versenyautója válik, de a króm-molibdén bukókeret, a magasra helyezett hátsó szárny és az üzemanyagrendszer sok más részlettel együtt már most megfelel a legtöbb hosszú távú autóverseny-szabályrendszer feltételeinek, így elvileg semmi akadálya nem volna a GT-R bevetésének akár gyári színekben akár megvásárolható versenyautóként.