A Ford Explorer botrány folytatódik

2000.10.10. 13:19
 
   

A Washington Post írása szerint a Ford Explorer esetében nemcsak a korábban kifogásolt Firestone abroncsok jelentenek problémát, hanem futómű-geometriája miatt maga a terepjáró veszélyesebb, mint vetélytársai. James Fell, a Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Intézet (NHTSA) kutatási osztályának korábbi vezetője szerint a statisztikák is azt mutatják, hogy az Explorer esetében stabilitási problémák lehetnek. Eddig a Ford a száznál is több halálos balesetet a Firestone abroncsok hibájára vezette vissza. A Washington Post elemzését a Ford gyár határozottan visszautasítja, mert szerintük a vizsgált balesetek száma annyira alacsony, hogy abból következtetéseket nem lehet levonni. Ezenkívül a terepjárók összehasonlítását megkérdőjelezi az a tény, hogy számtalan méretben és változatban készülnek. A halálos balesetek után a Ford a történelem legnagyobb visszahívási akcióját kezdte el, melynek során 6.5 millió gumiabroncsot cserélnek ki.