Pár hete még nem lehetett eldönteni, igaz-e a
híresztelés,
miszerint az Audi az új A6-os megjelenése előtt piacra dobja az RS6 még
erősebb, Plus néven bevezetendő variációját. A kérdés már nem kérdés
többé, hiszen a Quattro Gmbh hivatalosan is megerősített az új csúcs
sportkombi elkészültét.
A mezei RS6-os motorjából 30 lóerőt nyüstöltek még ki a mérnökök,
egyszerűen a motorelektronika átprogramozásával. A hűtésrendszert is át
kellett alakítani, ezért az intercooler mögött további két radiátort
helyeztek el, így a megnövekedett teljesítmény ellenére stabil marad a
motor hűtése.
A motor maximális 560 Nm-es nyomatékkal dolgozik 1950 és 6000
1/min között, és ez a borzasztó erő rettentő gyorsulással ruházza fel a
kombit: az RS6 Plus 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t,
17,3 másodperc alatt pedig 200 km/h-ra gyorsul. A legérdekesebb
azonban, hogy a modellről kiadott közlemény nem szól az autó
végsebességéről, melyet a hírek szerint nem 250, hanem 280 km/h-nál fog
vissza az elektronika, de ezt most még nem kötötték a vetélytársak
orrára.
Az RS6 Plus megrendelői választhatnak, hogy a széria RS6-os futóművét
kérik, vagy a Plus-hoz kifejlesztett, a szériamodellnél 10 mm-rel
mélyebben ülő, állítható gátlókkal és keményebb rugókkal felszerelt
sportfutóművet. Bárhogy is döntsenek, az Audi nem kér felárat a
sportfutóműért, amint az újonnan kidolgozott, kék, fekete és ezüstszínű
külső/beltér összeállításokat is alapáron kínálják az autóhoz.
Az RS6 Plusból mindössze 999 példányt készítenek, az autó
belsejében apró táblát helyeznek el az adott példány sorozatszámával.
Az autó csak kombiváltozatban készül.