Megújult a Lotus Elise

2000.10.10. 22:07
 
   

A Lotus Elise új karosszériával, és módosult tartalommal lép a közönség elé. A korábbinál jóval agresszívabb, rafináltabb vonalvezetés elődjénél komolyabb külsőt kölcsönöz a 710 kilós sportkocsinak, végleg szakítva az előző szériák "házi készítésű" jellegével, ugyanakkor megőrizte az előd karakterét. A tervezők úgy alakították ki a karosszériát, hogy a stilisztikai elemek egyben aerodinamikai funkciókat is ellássanak, így nem kellett külön légterelőket alkalmazni. A belbecsen is finomítottak a Lotus mérnökei, így feszesebb rúgózást kapott az amúgy is a világ egyik legjobb úttartású autójának tartott Elise, valamint a Bridgestone-nal közösen kifejlesztett Potenza RE040 típusú abroncsokat. A motor maradt a régi 1,8 literes, 120 lovas Rover gép, ám a Lotusnál némileg átdolgozták az elektronikát, így már az Euro 3-as normáknak is megfelel, ráadásul a korábbi változatnál közvetlenebbül reagál a gázpedál parancsaira. A menetteljesítmények sem változtak jelentősen, bár az Elise-nek e téren soha nem volt szégyellnivalója: álló helyzetből százra 5,7 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 200 km/h.