A DaimlerChrysler az orosz piacban bízik

2004.04.19. 15:15

A DC vezetése az EU-n kívül maradó kelet-európai országokra koncentrál a közeljövőben. Oroszországban, Romániában, Ukrajnában, Szlovéniában, Horvátországban és Szerbiában sokkal komolyabb lehetőségeket látnak, mint az EU-hoz május 1-én csatlakozó államokban, ahol már most viszonylag magas a lakosság autó-ellátottsága. A DC kelet-európai marketingért felelős vezetője, Erich Jonscher szerint a keleti piacokon akár évi 6-8 %-os növekedést is el lehet érni a következő években az autóvásárlási kedv folyamatos növekedése révén. Jonscher szerint ebből a szempontból hatalmas lakóssága miatt Oroszország és Ukrajna a legígéretesebb piac, de az egykori nagy-Jugoszlávia utódállamai is fontosabb szerepet játszanak a cég jövőbeli stratégiájának kialakításában, mint Lengyelország, Csehország, Szlovákia vagy Magyarország. A DC szakemberének kijelentése azért meglepő, mert a cég kínálatában jelenleg a drágább, prémium-kategóriás modellek játsszák a főszerepet, viszont az EU új határaitól délre és keletre eső területeken a lakosság viszonylag alacsony jövedelemszintje miatt pillanatnyilag inkább az olcsó tömegmodellek tűnnek életképesnek.