Mini: az első frissítés

2004.04.23. 12:30

Erősebb csúcsmotor, új váltó és számos kisebb külső és belső változtatás: röviden így írható le a Mini átalakításának lényege. A legtöbb változtatást a Cooper S változaton hajtották végre, amely a jövőben nyitott karosszériával is készül majd: az 1,6 literes kompresszoros motor teljesítményét 163-ról 170 lóerőre növelték, így a leggyorsabb Mini végsebessége 222 km/h-ra nőtt, gyorsulási ideje pedig 7,4-ről 7,2 másodpercre csökkent 0-ról 100 km/h-ra. A váltót az összes Mini változatban új, rövidebb áttételezésű egységekre cserélik: ennek következtében a Mini One és a Mini Cooper gyorsulása is javul néhány tizedet, de ami még fontosabb, az új váltóval javul az autók rugalmassága: a Cooper például kerek egy másodperccel hamarabb lesz képes felgyorsulni 80-ról 120 km/h-ra.

Külsőre az összes Mini ugyanazokon a változásokon esik át. Mind az alapváltozatok fényszórói, mind a külön megrendelhető xenon-fényszórók átalakulnak, az előbbiek átlátszó burájuk révén fényesebben világíthatnak, míg az utóbbiaknál nagyobb felület világít majd, növelve az autó láthatóságét. A lökhárítókon is több módosítást hajtottak végre: elöl alacsonyabbra húzódó elemeket találunk, míg hátul a ködlámpát helyezik át a lökhárítóba vágott nyílás közepére. Belül szintén alig észrevehető de hasznos apróságok változtak: több lett a rakodóhely, nagyobbak lettek az amerikai vásárlók által korábban kifogásolt pohártartók, megnőtt a visszapillantó tükrök felülete és az utasok számára a majrévasakat is felszerelték az ablakok fölé.

A sok új apróság révén az összes Mini kb. 2-3 %-kal drágul a legtöbb piacon. A megújult Minit július elsején kezdik gyártani, első élő bemutatója pedig május végén Birminghamben lesz.