W tervek a Volkswagennél

2000.10.19. 15:55
 
   

Az Audi A8L-ben bemutatott W12-es hatliteres motor hamarosan helyet kap a Volkswagen egyes típusaiban is. A különleges erőforrást a Mercedes M osztály, és a BMW X5 riválisának szánt VW Coronado luxusterepjáróban láthatjuk viszont először. Az is biztosnak látszik, hogy az 1997-es tokiói autókiállításon koncepcióautóként bemutatott VW szuper-sportkocsi sorozatgyártású változatát is ez a 420 lovas gép mozgatja majd. A Volkswagen és az Audi már régen foglalkozik többszörös V elrendezésű motorok fejlesztésével, és az idők folyamán két, egymástól gyökeresen eltérő megoldást is bemutattak, és kisebbfajta kavarodás alakult ki, mivel a két konstrukciót ugyanúgy nevezik. A régebbi "duplavé", amelyet az Audi Avus prototípusban láthatott először a nagyközönség, három hengersoros, és mostanság a Bugatti 118-asban láthattuk viszont, hengersoronként 6 hengerrel. (Összesen 18 hengeres). A második W konstrukció - amely az A8L-t is hajtja - voltaképpen "triplavé" elrendezésű, azaz négy hengersort tartalmaz. Ez utóbbi sémát a Volkswagen mérnökei fejlesztették ki két kis hengerszögű VR6-os motor összeillesztésével. Úgy látszik, hihetetlen bonyolultsága ellenére ez utóbbi mellett döntött a gyár vezetése, így várhatóan a konszern későbbi csúcsmodelljei is ezt a motort kapják.