Rövidebb modellciklus a Hyundainál

2004.07.02. 13:53

Négy évre csökkenti modellfrissítési periódusát a Hyundai és a Kia. Jelenleg a legtöbb gyártó öt éves, vagy még hosszabb modellváltási periódust alkalmaz, bár az 1980-as években és az 1990-es évek elején egyes japán gyártók négy évente cserélték egyes fontosabb típusaikat. A fejlesztési ciklus megkurtítása növeli a fejlesztési költségeket és az egyes típusokkal szembeni eladási elvárásokat, ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a gyártók hamarabb javítsák egyes típusaik hibáit. További előnyként jelentkezik, hogy kevesebb költség adódik a kiöregedő típusok piacon tartásával kapcsolatban. A modellváltási ciklus csökkentése érdekében a Hyundai és a Kia többet költ fejlesztésre az elkövetkezendő években: az eddigi 1,7 milliárd dolláros költségkeretet 2,3 milliárdra növelték. A két koreai gyártó bizonyos területeken még mindig le van maradva a japán, amerikai és európai konkurenciával szemben, ám egyes elemzők szerint a különbségek hamar eltűnhetnek a fokozott fejlesztési ütem révén.