FR-V: új egyterű a Hondától

2004.07.06. 13:47

Új kompakt egyterűt mutat be a Honda, amely több szempontból is szokatlan. A Japánban holnap, Edix néven bemutatkozó jármű a Stream típust váltja fel a Honda kínálatában, amely nagy méretei, jelentős súlya és magas fogyasztása miatt igazán soha nem lett sikeres. Nem csoda, hogy a japán mérnökök teljesen új oldalról közelítettek a problémához.

Az új modell, amely Európában FR-V néven mutatkozik be néhány hónap múlva, viszonylag rövid (hossza 4,285 m) és széles (1,81 m), de a vetélytársakhoz mérten alacsony (1,61 m), üléselrendezése pedig a Fiat Multipla megoldásához hasonlít. Az FR-V utasterében két sorban összesen hat ülés található, amelyek ráadásul külön-külön állíthatóak, így a középső utasok akár hátrébb is húzódhatnak megoldva ezzel az egymásnak feszülő vállak problémáját. A sajátos ülésrendnek köszönhetően az FR-V elég nagy csomagtérrel rendelkezik: előzetes információink szerint alapállapotban 439 liter áll az utazók rendelkezésére, de lehajtott ülésekkel akár 1,6 köbméternél is nagyobb teret tölthetnek meg a csomagok. Ráadásul négy utassal és a középső ülések lehajtásával akár különösen hosszú tárgyak szállítására is mód nyílik.

A Honda Japánban kétféle motorral forgalmazza az új modellt. Az alapváltozatba az Észak-Amerikai Honda Civicekből ismert 1,7 literes 125 lóerős négyhengeres kerül, ezzel az autó 12,3 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, végsebessége pedig 182 km/h. Az erősebbik modellt kétliteres 150 lóerős benzinmotorral szerelik fel, amellyel az autó 10,5 másodperc alatt lehet 100-on és akár 195 km/h-val is haladhat. A hírek szerint azonban lesz még egy tagja a motorpalettának, mire a típus Európában is bemutatkozik: az Accordból már jól ismert 2,2 literes 140 lóerős turbódízel, amely takarékosságával és 340 Nm-es nyomatékával teheti még vonzóbbá az új egyterűt.

Arról egyelőre nem tudunk semmi biztosat, hogy az autót mikor mutatják be az európai nagyközönségnek, de várhatóan még az idén megismerkedhetünk a típussal, a forgalmazás pedig legkésőbb 2005 elején megindulhat.

német és holland lapinformációk nyomán