Növekedési pályán a Renault

2004.07.07. 14:18

Az első félév adatai bíztatóak: a francia márka világszerte 6,5%-os eladás-növekedést ért el 2003 első hat hónapjához képest. Ez összességében 1.306.454 autót és 4,3%-os teljes piaci részesedést jelent.

A Renault elsődleges vadászterülete még mindig Nyugat-Európa, ahol 976.986 személyautót és kisáruszállítót adott el a cég az elmúlt félévben, 3,7%-os növekedést és 10,9%-os piaci részesedést elérve. A fejlődés jelentős részét a kishaszonjárművek piaca hozta, a személyautó-eladások mindössze 1%-ot javultak 2003 első feléhez képest, bár az egyes kategóriákban sokkal szélsőségesebb változások voltak zajlottak.

A kisebb modellek és az egyterűek a gyártó hagyományaihoz híven jól teljesítettek, a Clio, a Kangoo, a Mégane, az Espace és a Scenic továbbra is meghatározó szerepet játszik saját kategóriájában, sőt, a két egyterű saját szegmensében több mint 20%-os részesedéssel a legkelendőbbnek bizonyult. Baj a nagyobb modellekkel van: a Laguna eladásai 23,9%-kal csökkentek, a Vel Satisból pedig összesen 4525 darab fogyott, de ebben az egyre szűkülő piaci szeletben a két korosodó modelltől aligha lehetne többet várni.

A Renault Közép-Európában is jól teljesített az elmúlt hat hónapban: 10,5%-os részesedéssel a Skoda mögött a második helyen áll az eladási számok alapján, ami 2,9%-os növekedésnek felel meg. Feltétlenül említést érdemel a Dacia teljesítménye, amely hosszú idő óta először növelte eladásait, feltehetően annak a hírnek a hatására, hogy az elavult, de olcsó 13xx sorozat gyártását leállítják és helyette a jóval drágább Logant kezdik gyártani.