Elhibázott lépés volt a VW Phaeton?

2004.07.07. 15:50

A VW vezére a marketingeseket hibáztatja az utóbbi évek rossz döntéseiért. Bernd Pischetsrieder egy nyilatkozatában elmondta, abszolút hibás lépésnek tartja, hogy a Phaeton nagyméretű, de szürke limuzin lett ahelyett, hogy valami sokkal izgalmasabbat alkottak volna ugyanebből a pénzből. "A Phaeton azért nem fogy, mert nem elég jellegzetes. A marketingeseink azt mondták, a luxusautó-vásárlók ragaszkodnak a konzervatív formákhoz. Kár volt elhinnünk, de tanultunk a leckéből: a Phaeton utódja igazán érdekes lesz" - mondta Pischetsrieder. Szintén a marketing-részleget teszi felelőssé a vezető azért, hogy a Golf GTI csaknem eltűnt. "Túl lassú lett, túl átlagos. Ha nem volnának megszállott rajongói az első két szériának, már rég elfelejtették volna az egykor legendás GTI-t. Ez is egy jó példája annak, amikor a marketng-részleg hibázik."

Emellett Pischetsrieder elődjét, Ferdinand Piechet, a VW felügyelőbizottságának jelenlegi elnökét is kritizálta, mondván, hogy vezérigazgatóként túl sokat foglalkozott konkrét műszaki kérdésekkel ahelyett, hogy a profitra koncentrált volna. Pischetsrieder, aki régebben a BMW-nél volt alkalmazásban, kevesebb mint két éve vezeti a VW csoportot, így e pillanatban még kénytelen a Piech által hozott döntésekkel együtt élni: még legalább két év kell ahhoz, hogy a VW csoport egyes típusain érezhetőek legyen az új vezérigazgató frissebb szemlélete.