Ford C-Max hidrogénhajtással

2004.07.14. 15:42

A Ford of Europe tegnap mutatta be legújabb prototípusát, amelybe hidrogénnel táplált, hagyományos felépítésű belsőégésű motort szereltek. A H2ICE fantázianevű megoldás, amelynek első prototípusát még 2001-ben mutatták be a P2000 jelű kísérleti autóban , egy átalakított keverékképző rendszerű 2,3 literes négyhengeres, kompresszoros Otto-motor köré épül, amely ebben a formájában kerek 110 lóerő leadására képes. Az első prototípushoz képest a legnagyobb fejlődésen a hidrogéntároló rendszer esett át, amely a korábbi 250 helyett 350 bar nyomáson raktározza a sűrített hidrogént. A 119 literes tartály így összesen 2,75 kilogramm hidrogént képes raktározni. Az átalakított C-Max 200 kilométert tehet meg egyetlen feltöltéssel, azaz a Ford mérnökeinek sikerült megdupláznia a P2000-es hatótávolságát. A Ford sajtóközleménye szerint minden hibája ellenére a hidrogénnel üzemelő belsőégésű motor lehet az első lépcsőfok az üzemanyagcellás járművek elterjesztése felé vezető úton. Ez a megoldás ugyanis nagyrészt már meglévő alkatrészek és technológiák köré épül, így viszonylag olcsón előállítható, ugyanakkor elindíthatja a hidrogén-ellátó hálózat elterjedésének hosszadalmas folyamatát.