Már készül a válasz a Peugeot 407-es támadására: az új Laguna három év múlva mutatkozik be, méghozzá - ha minden igaz - rögtön négyféle változatban. A B91 néven futó csapott hátú ötajtós és a K91 jelű kombi megfelelőit a jelenlegi Laguna sorozatban is megtaláljuk, a D91 és a J91 azonban teljesen új ebben a méretkategóriában. Az előbbi egy kupé - amely valószínűleg a Fluence tanulmány vonásait örökli, az utóbbi pedig egy legalább hétszemélyes családi egyterű lesz. A J91-esről szóló hírek zavarba ejtőek, hiszen eddig úgy tűnt, az Espace és a Grand Scenic teljesen lefedi a nagyobb egyterűek piacát, de azt még a francia szaksajtó sem tudja, hogy a Laguna-alapú egyterű
az Espace felváltására születik-e vagy a
Renault buszlimuzin-programjának kibővítése a cél. Az viszont
biztosnak látszik, hogy a limuzinnal és a kombival
a Renault megpróbál a kategória prémium-szegmense felé
elmozdulni, mivel az utóbbi évek tapasztalatai szerint az
alacsony árú de helyenként olcsó megoldásokat tartalmazó nagy
családi modelleket lassan teljesen felváltják az egyterűek.
Ami a műszaki tartalmat illeti, a harmadik Laguna sorozatnál a Renault már az alkatrészek több mint felét a Nissannal közösen fejleszti ki és gyártja, ami egyrészt olcsóbbá teszi a gyártást, másrészt remélhetőleg igen jó minőséget eredményez. A padlólemez és a futómű biztosan a közös alkatrészek közé tartozik és a
fellelhető legjobb megoldásokat kell
tartalmazza, ha fel akarja venni a versenyt az VW, az Audi vagy
akár a Peugeot és a Citroen által forgalmazott konkurens
modellekkel, bár ezekről az alkatrészekről egyelőre keveset tudunk.
Ami biztosnak látszik, az a motorpaletta teljes megújulása. A
benzines modellekbe egy
teljesen új fejlesztésű négyhengeres motorcsalád, a H
sorozat tagjai kerülnek majd, a csúcsmodellbe a Nissan-féle 3,5
literes V6-os közvetlen befecskendezéses változatát szerelik majd,
a dízelmotoros Lagunákban pedig továbbfejlesztett 1,5 és 2 literes
turbódízel motorokkal találkozhatunk, ha jelenlegi ismereteink
pontosnak bizonyulnak. A kisebb dízelmotor állítólag 110 és 130
lóerős változatokban lesz elérhető, míg a kétliteres teljesítménye
136 és 177 lóerő közé tehető.
A legnagyobb bizonytalanság az új típus formai
megoldásait övezi, egyetlen támpontunk a Fluence kupé-tanulmány,
ennek megfelelően
a
HVTM ügyes kezű csapata
készített néhány fantomképet, amely a Laguna lehetséges formáit
mutatja. Készült hosszú tengelytávú luxusmodell, látványos 2+2
ajtós négyszemélyes modell lépcsős háttal és egy rövidebb változat
is dinamikus tetőívvel. Remélhetőleg közel járunk a valósághoz, bár
biztosat csak az első kémfotók láttán mondhatnánk, amelyekre talán
még éveket is várhatunk.
Képek: TotalCar HVTM