Renault Laguna 2007-re

2004.07.30. 12:50
 
   
   

Már készül a válasz a Peugeot 407-es támadására: az új Laguna három év múlva mutatkozik be, méghozzá - ha minden igaz - rögtön négyféle változatban. A B91 néven futó csapott hátú ötajtós és a K91 jelű kombi megfelelőit a jelenlegi Laguna sorozatban is megtaláljuk, a D91 és a J91 azonban teljesen új ebben a méretkategóriában. Az előbbi egy kupé - amely valószínűleg a Fluence tanulmány vonásait örökli, az utóbbi pedig egy legalább hétszemélyes családi egyterű lesz. A J91-esről szóló hírek zavarba ejtőek, hiszen eddig úgy tűnt, az Espace és a Grand Scenic teljesen lefedi a nagyobb egyterűek piacát, de azt még a francia szaksajtó sem tudja, hogy a Laguna-alapú egyterű

 
   
   

az Espace felváltására születik-e vagy a Renault buszlimuzin-programjának kibővítése a cél. Az viszont biztosnak látszik, hogy a limuzinnal és a kombival a Renault megpróbál a kategória prémium-szegmense felé elmozdulni, mivel az utóbbi évek tapasztalatai szerint az alacsony árú de helyenként olcsó megoldásokat tartalmazó nagy családi modelleket lassan teljesen felváltják az egyterűek.

Ami a műszaki tartalmat illeti, a harmadik Laguna sorozatnál a Renault már az alkatrészek több mint felét a Nissannal közösen fejleszti ki és gyártja, ami egyrészt olcsóbbá teszi a gyártást, másrészt remélhetőleg igen jó minőséget eredményez. A padlólemez és a futómű biztosan a közös alkatrészek közé tartozik és a

 
   
   

fellelhető legjobb megoldásokat kell tartalmazza, ha fel akarja venni a versenyt az VW, az Audi vagy akár a Peugeot és a Citroen által forgalmazott konkurens modellekkel, bár ezekről az alkatrészekről egyelőre keveset tudunk. Ami biztosnak látszik, az a motorpaletta teljes megújulása. A benzines modellekbe egy teljesen új fejlesztésű négyhengeres motorcsalád, a H sorozat tagjai kerülnek majd, a csúcsmodellbe a Nissan-féle 3,5 literes V6-os közvetlen befecskendezéses változatát szerelik majd, a dízelmotoros Lagunákban pedig továbbfejlesztett 1,5 és 2 literes turbódízel motorokkal találkozhatunk, ha jelenlegi ismereteink pontosnak bizonyulnak. A kisebb dízelmotor állítólag 110 és 130 lóerős változatokban lesz elérhető, míg a kétliteres teljesítménye 136 és 177 lóerő közé tehető.

 
   
   

A legnagyobb bizonytalanság az új típus formai megoldásait övezi, egyetlen támpontunk a Fluence kupé-tanulmány, ennek megfelelően a HVTM ügyes kezű csapata készített néhány fantomképet, amely a Laguna lehetséges formáit mutatja. Készült hosszú tengelytávú luxusmodell, látványos 2+2 ajtós négyszemélyes modell lépcsős háttal és egy rövidebb változat is dinamikus tetőívvel. Remélhetőleg közel járunk a valósághoz, bár biztosat csak az első kémfotók láttán mondhatnánk, amelyekre talán még éveket is várhatunk.

Képek: TotalCar HVTM