Nagyon megindult a Kia európai értékesítése: míg 2003 első felében 75
475 autót adtak el a kontinensen,
idén ez a szám 112 787-re ugrott, ami majdnem 50%-os növekedést
jelent. A növekedés okának Koreában a Kia európai összeszerelésének
bejelentését tekintik, de a közelmúltban nyitott mintegy 200 kereskedés
és az erősebb marketing legalább annyira fontos tényezői voltak a
sikernek.
A nemrég bemutatott Picanto nagy sikernek bizonyult, míg áprilisi
bemutatóját követően 1492-t értékesítettek belőle, addig júniusra ez a
szám 6071-re nőtt. Hasonló eredményeket várnak a magasabb osztályban
induló Cerato limuzintól, és a hamarosan bevezetésre kerülő új
Sportage-tól, melynek korábbi változata is kedvelt volt az európai
piacokon.
Az új típusok bevezetésével a Kia mintegy 254 840 autó eladását
tervezi Európában 2004-ben. A féléves európai eredmény a teljes export
31,8%-át teszi ki, ami önmagában is rekord. A Kia és a Hyundai
tudatosan törekszik egyre nagyobb piaci részesedésre: végső céljuk,
hogy exportszállításaik 40%-a Európában, 40%-a Észak-Amerikában, 20%-a
pedig a világ többi piacán landoljon.