Nem fog szupersportautót építeni a BMW, nem száll harcba a Mercedes
SLR-rel és a Porsche Carrera GT-vel, ellenben
tervbe vették egy erős motorral szerelt igazi sportautó, amolyan
911-es ellenfél megépítését.
Legalább is Helmut Panke vezérigazgató szavai szerint, aki
elmondta, hogy épp egy ízig-vérig igazi sportkocsi piacra dobását
tervezik, hozzátéve, hogy jelenleg ez a piac igazán vonzó szelete. A
céghez közeli források szerint elképzelhető, hogy az 1979-es, Giugiaro
által tervezett M1-eshez hasonló autóról van szó. Ez betölthetné a
Z8-as távoztával támadt űrt, ugyanakkor valószínű, hogy a szóban forgó
sportmodell nem a Bond-autó második generációjaként készülne.
Panke nem árult el további részleteket a tervvel kapcsolatban, így még
megtippelni is nehéz, hogy a leendő BMW sportkocsi hasonlít-e majd a
három évvel ezelőtt bemutatott X-Coupé tanulmányra, vagy teljesen új
koncepció alapján születik. Jó esély van rá, hogy az új M5-ös V10-es
motorjából kialakított, a következő M3-ast is hajtó 400 lóerő körüli
V8-ast szerelik bele, arról azonban nem lehet tudni, hogy az autó
orrába, esetleg a vezető háta mögé fogják helyezni. Ezzel a motorral a
BMW kapásból erősebb lenne, mint a 911-es 997-es szériája, és a
hagyományos kéziváltó mellett az autó megkaphatná az M5-ös
hétsebességes szekvenciális szerkezetét is.
A BMW új főtervezője, Adrian van Hooydonk szerint a jövő BMW-i is
a már megkezdett, radikális vonalakat viselik majd.
"A márkanév dinamizmust és eleganciát sugall. Korábbi sikeres
modelljeinkre mindig is jellemzőek voltak az éles vonalak, és nem
akarjuk feladni ezt a hozzáállást." Az új sportautó legkorábban
2007-re készülhet el.