Áll a bál: minden kiderült az új 3-as BMW-ről!

2004.08.11. 13:52
Kapcsolódó cikkek (1)

Egyelőre senki nem tudja, hogyan, de az E90-es kódszámú, új 3-as BMW marketing prospektusából valahogyan illetéktelen kezekbe került egy szlovén kiadású példány, és ami még rosszabb, valahogy eljutott az angol szaksajtóhoz is. A 4Car autós website a BMW angliai szóvivőjét kérdezte az esettel kapcsolatban:
"Egyelőre ismeretlen az incidens háttere. A vizsgálat jelenlegi stádiumában nem mondanám, hogy ipari kémkedés történt, de az biztos, hogy elég zűrös ügyről van szó. Ezt a dokumentumot engedély nélkül szivárogtatták ki, és biztos, hogy nem hivatalos döntés alapján."

A kiállítótermekbe szánt, tehát különlegesen igényes kiadványban számtalan információt találni az új 3-asról. Kiderül, hogy nem csak az autó 2760 mm-es tengelytávja hosszabb 35 mm-rel a jelenlegi modellénál, teljességében is hosszabb (4520 mm) és szélesebb (1817 mm). Elöl 1500, hátul 1513 mm-re nőtt a nyomtáv, ami még az elődnél is jobb stabilitást vetít előre. A méretnövekedés hízással is járt, az E90-es jó 100 kg-mal nehezebb, mint az E46.

A továbbra is éles vonalakat követő dizájn ellenére a Bangle-csapat a kínálat legszerényebb modelljét hozta össze, meglepetést nem okozó orr-résszel, az 1-eséhez hasonló lámpákkal. Könnyen felfedezhetők az eltérő modelleket összekötő részletek, mint az oldasó hullámos törés a kasztnin, a sportosan rövid első túlnyúlás, és az elnyújtott hátsó fertály.

Ahogy ez gyártójától elvárható, az E90-es egy halom új, vagy BMW-ben új technikai újítást is felvonultat. A féklámpák nagyobbat villannak, ha a sofőr nagyot fékez, a kanyarba világító xenon feláras extra. A belső képeken látszik, hogy az új modell beltere idomul az 5-ös és 7-es BMW-kben megszokott formavilághoz, különösen, hogy a műszerfal tetejére felkerült az iDrive képernyője. Könnyű kiszúrni a Start/Stop gombot, melyet az 1-esben láthattunk nemrég. A brosúrában alumínium ajtónyitókkal, diófa burkolattal és gazdagon bőrözött ülésekkel látható képek valószínűleg nem egy belépőmodellt ábrázolnak.

A szlovén eredetiből kinyert információk alapján kezdetben 2 és 2,5 literes négyhengeres, valamint 3 literes hathengeres benzines, és 2 literes turbódízellel lesz kapható az autó, sorban 320i, 320d, 325i és 330i típusszámokkal. Úgy tűnik, hogy mindegyik motorhoz hatsebességes kéziváltót csatlakoztatnak, de a békés vezetéshez lehet majd rendelni hatsebességes automatát, a sportolók választhatják a félautomata Steptronic váltót.

A prospektus nem tartalmazza az összes modell teljesítmény adatait, így csak részletek állnak rendelkezésre:
A 320i-as végsebessége 218 km/h, a 325i hét másodperc alatt van százon, a 330i az igazi bömbölő, amely 6,3 sec alatt gyorsul százra, végsebességét pedig elektronika szabályozza 250 km/h-nál. A 320d 8,2 másodperc alatt sprintel, és valamivel 220 km/h fölé lehet gyorsítani. Fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok egyelőre nincsenek, a kerékjáratokat 16, 17 és 18 collos felnik töltik ki.

Az autó súlyelosztása hibátlan 50:50 arányban sikerült, és ez mindenképp jó hír a majdani sofőröknek, remekül kontrollálható autónak ígérkezik.
Még az se lenne meglepő, ha végül kiderülne, nem véletlenül került közszemlére az a bizonyos prospektus.