Megújul a Citroën C5

2004.08.17. 14:54
Kapcsolódó cikkek (1)

A legnagyobb Citroënt az új C4-eshez igazítja a francia gyártó. A legfeltűnőbb változtatás - ahogy az a modellfrissítéseknél manapság szokásos - az autó orrát és farát érinti. A C5 megkapta a C4 két megtört krómcsíkból álló hűtőrácsát és az autó széleinél felfelé ívelő fényszórók is a kistestvért idézik. A hátsó lámpák az elöl megkezdett formai játszadozásra rímelve két lefelé forduló vaskos óriáskiflire emlékeztetnek, az eddiginél sokkal jellegzetesebbé téve a C5 farát. Ezzel azonban vége is a látható újdonságok sorának, a kocsitest ugyanis mit sem változott.

A frissítés alkalmából C5 motorkínálatát is átszabták, bár egyelőre nem ismert az összes részlet. Ami biztos, hogy kimarad a kínálatból a 136 lóerős kétliteres benzines és a 90 lóerős kétliteres HDi motor. A benzines motorok kedvelőnek az 1,8 literes 117 lóerős négyhengeres, a 143 lóerős közvetlen befecskendezéses kétliteres és a 3 literes 210 lovas V6-os maradt meg, ez utóbbi a felújítás után hétsebességes automataváltóval együtt érkezik. A dízelekről csak annyit tudunk, hogy hárman vannak, 110 és 138 lóerő közti teljesítménnyel, de hogy ezek pontosan mely PSA dízelmotorok, az egyelőre nem ismert. Érdekes, hogy részecskeszűrő csak néhány környezettudatosabb és vaskosabb pénztárcájú vásárlóközönséggel rendelkező országban - így Svájcban, Németországban és Ausztriában - jár a dízelmotorokhoz, másutt csak felárért rendelhető meg a kormozást csökkentő alkatrész.

A modellfrissítés egyik célja nyilvánvalóan az volt, hogy a C5 megkapja a C4 néhány különleges extrafelszerelését, hiszen ezek nélkül a legnagyobb Citroën kevesebbet tudna mint a sorban utána következő modell. Így kerülhetett az autóba a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető eszköz, a sebességkorlátozó elektronika amely arra figyel hogy szabályosan közlekedjünk, vagy az első parkolószenzorok. A mérnökök emellett felfedeztek még egy műszaki megoldást, amely ironikus módon egykor épp a Citroënek jellegzetessége volt: a kanyarba bevilágító fényszórót. A sajtóközlemény szerint ez a felfrissített C5 egyik legcsodásabb újdonsága.

A C5 új változatával a Citroën sikeresen megtartotta a hasonlóságot kompakt- és középkategóriás modellsorozata közt, és épp annyi változtatást vitt véghez, hogy a családi óriásbálnára újra ráaggathassák az új jelzőt.