Peugeot tanulmányok Párizsban: szuperkupé és sportos mini

2004.08.30. 15:37

Hazai pályán egy egész csokor tanulmánnyal jelentkezik a Peugeot. A felhozatalban V12-es motorral felszerel sportkupé, futurisztikus négykerekű motorkerékpár és villámgyors városi kisautó is szerepel.

A három tanulmány közül talán a 907-es jelzésű sportkocsi a legfeltűnőbb. A márka családi stílusjegyeit viselő kétüléses hosszú idő után az első olyan francia négykerekű, amely méltó vetélytársa lehetne az olasz, brit és német szupersportkocsiknak. Az autó formaterve a jellegzetes Peugeot arctól eltekintve leginkább egy orrmotoros Ferrari vagy Aston Martin kupét idéz. Az összhatást a 18 hüvelykes küllős kerekek, a motortér és az utaskabin oldalán látható hatalmas kopoltyúnyílások és a V12-es motor üvegbúra alá bújtatott szívócső-sora teszi teljessé. Ez utóbbi nem csak díszítőelem: a motorházban két Peugeot V6-os motor összeházasításával előállított hatliteres V12-es motort találunk, amely kerek 500 lóerős, és kardántengely közbeiktatásával csatlakozik a hátsó tengely elé épített hatsebességes váltóhoz. A 4,37 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,21 méter magas autó pillekönnyű, osztatlan szénszálas vázszerkezet köré épül, azonban így is 1400 kilogramm tömegű. Érdekes, bár egyáltalán nem újszerű megoldás, hogy a szélvédő egészen az ajtók hátsó szélének vonaláig tart, így a tető funkcióját is ellátja. A belső teret nézve egyértelművé válik hogy a 907-es nem versenyautó, sokkal inkább villámgyors túrakocsi: mindent bőr és Alcantara borít. A 907-es valószínűleg soha nem kerül gyártásba, bemutatása mégis jelzésértékű, hiszen egyértelművé teszi, hogy a PSA konszern a luxuskategória felé kacsingat.

A másik hasonló érdekesség a Quark nevű szerkezet, amely leginkább a négykerekű motorkerékpárok, azaz a quadok közé sorolható. A kétszemélyes, alig 425 kilogrammos jármű hajtásához üzemanyagcella biztosítja az energiát, a hajtást pedig a hátsó kerekekbe épített villanymotorok végzik. A két motor egyenként 10 lóerős, viszont 100 Nm nyomaték leadására képes, így a jármű végsebessége 110 km/h és 6,5 másodperc alatt gyorsulhat 0-ról 50 km/h sebességre. Hatótávolsága 100 és 130 km között változik.

A harmadik újdonság áll a legközelebb a sorozatgyártáshoz: a Peugeot 1007 RC a szintén Párizsban bemutatkozó 1007-es sportváltozata, 140 lóerős 1,6 literes motorral. Az erősebb motor persze nem minden, 18 hüvelykes alufelnikkel, és egy csomó más hagyományos optikai tuningelemmel tették látványosabbá az autót a PSA tervezői.