Új Xsara Magyarországon

2000.10.30. 19:55
 
   

Hazánkban is bemutatták a Citroen Xsara új, átdolgozott változatát, amely sokkal markánsabb karakterű lett, mint elődje. A főképp az autó elejét és hátulját érintő változások - az efféle formai finomítások jellemző gyakorlatától eltérően - semmit nem rontottak az autó megjelenésén. A vadonatúj C5-ös, és a Saxo nyomán nagy felületű lámpatesteket, és nagyobb hűtőmaszkot kapott a Xsara, hátul pedig új vonalú lökhárítók, és a homogén piros lámpaburák teszik felismerhetővé a második kiadást. Ezzel szerencsésen megtörték az előd szürke, sablonos vonalait, méghozzá úgy, hogy az új elemek is a karosszéria szerves részei maradnak. Belső tulajdonságait tekintve is változik a Xsara, bár nem túl sokat. A legfontosabb a két új motor, az 1,6 literes 110 lovas, és a 2 literes 137 lóerős gépek a korábbi 1,6-os, 1,8-as, és 2 literes változatokat váltják fel, ugyanakkor megmarad a 2 literes, 167 lóerős csúcsmotor is. A futóművet és a fékrendszert is átdolgozták egy kissé, így a nagyobb teljesítményű VTS és VTR modellek szélesebb nyomtávúak lettek, és az összes változatban szériafelszereltség lett az elektronikus fékerőelosztó, és az ABS. Az utasok passzív biztonságát a karosszéria egyes részeinek megerősítésével, és oldallégzsákok alkalmazásával növelték meg. Számtalan apró finomítás, és hasznos felszerelés kapott még helyet az új autókban, azonban ezek felsorolása sem változtatna a tényen: az új Xsara nem sokban különbözik elődjétől, mindössze divatosabb külsőt kapott, és egy-két kötelező jellegű kiegészítést, hogy ne maradjon le az erősödő konkurenciával szemben.