Jön az új Audi RS4?

2004.11.02. 15:21

Több mint négyszáz lóerős lehet a legsportosabb A4-es Audi. Az előző RS4-essel ellentétben, ahol egy 2,7 literes turbós V6-os gondoskodott a megfelelő teljesítményről, az újabb változatba már a jól ismert 4,2 literes V8-as felpaprikázott változata kerül. A V6-os turbómotor lecserélésének pontos indokát csak sejtjük: egyesek szerint a szigorodó károsanyag-kibocsátási normák, mások szerint valamiféle bizonyítási vágy áll a háttérben. Ez utóbbi álláspont hívei az Audi motorfejlesztő részlegének vezetőjét idézik, aki egy riportban elmondta, meg szeretnék mutatni a konkurenseknek, hogy képesek megbízható és erős, nagy fordulatszámú szívómotort készíten.

A becslések szerint az átdolgozott nyolchengeres kb. 425 lóerős lesz, de ennek érdekében szinte semmi sem marad a régi: változik a kipufogó- és a szívórendszer, a szelepvezérlés, sőt még a dugattyúkat is könnyebbekre cserélik. Természetesen az új RS4-es is négykerék-hajtással érkezik, ahogy minden igazán nagy teljesítményű Audi, a motort és a hajtásrendszert pedig egy hagyományos hatsebességes kéziváltó köti össze, amelyet a tulajdonos kérésére kuplungpedál nélküli DSG egységre is cserélhetnek.

Az RS4-es menetteljesítményeivel kapcsolatban egyelőre nem tudunk tényekről beszélni, de a kiszivárgott információk szerint legfeljebb 4,9 másodperc alatt képes lesz elérni a 100 km/h-s tempót, és a végsebességét is elektronika korlátozza. Hogy pontosan mennyire, az bizonytalan, hiszen az Audi az RS6 Plus modellel felrúgta azt a hallgatólagos megállapodást, amely 250-nél húzta meg a féktelen száguldás határát. Elképzelhető, hogy az RS4-es is képes lesz külön beavatkozás nélkül elérni a 280-as tempót, így minden szempontból gyorsabb lesz, mint közvetlen vetélytársai, a BMW M3-as és a Mercedes C55 AMG.

Ha hihetünk a pletykáknak, az új RS4 2005 márciusában a Genfi Autószalonon lesz látható, és a forgalmazás is megindulhat a jövő év folyamán.