Tovább ralizik a Ford

2004.11.03. 11:14

Úgy tűnik, az elmúlt hetek eredményeit látva a Ford vezetése újragondolta sporttevékenységének teljes beszüntetéséről szóló döntését, és mégsem önti ki a gyereket a fürdővízzel együtt. A Focus WRC az idei évadban kétségkívül az egyik legjobb versenygépnek bizonyult aszfalton, és bár a világbajnoksághoz ez nem volt elég, a futamgyőzelmek reklámértékéhez nem férhet kétség.

Épp ezért a Ford vezetése további négy évet szavazott meg a WRC-programnak, aminek természetesen az új Focuson alapuló versenyautó kifejlesztése is szerves része. A háromajtós Focus II-esen alapuló prototípust már most bemutatták, és bár a Focus 2006 WRC Concept nevű autóról csak annyit tudunk, hogy félelmetesen néz ki és szép kék-fehér festést kapott, az egészen biztos, hogy 2006-ban már ez az autó képviselheti a Fordot a rali-világbajnokság futamain. Jövőre még az idei autó továbbfejlesztett változatával állnak rajthoz a Ford versenyzői, bár azt egyelőre nem tudni, hogy kik lesznek , hiszen a francia Duvalt az év végével elbocsátotta a csapat, a csapat eddigi ásza, az észt Märtin pedig már aláírta a jövő évi szerződését a Peugeot csapatnál. A Focus 2006 WRC Concept mellett a Ford Motorsport bemutatta a Ford Fiesta Junior WRC legújabb változatát is, amely hamarosan összemérheti erejét a Super 1600-asok népes mezőnyével.

Emellett úgy tűnik, a Ford a pályaversenyek kedvelőit sem szeretné elhanyagolni. A Jaguar csapat és Cosworth Racing eladása vagy megszüntetése a korábbi évek siralmas eredményei folytán továbbra is napirenden van, a Ford hozzálátott egy túrakocsi-csapat megszervezéséhez, amely az új World Touring Car Championship, azaz túraautó világbajnokság futamain vesz majd részt. Ez a versenyág ugyanis sokkal olcsóbb, mint az F1, és mivel az autók szériatípusokból származnak, a reklámértékük is egyértelmű. A leendő versenyautóval kapcsolatban csak annyi biztos, hogy ez is az új Ford Focuson - várhatóan a négyajtós lépcsőshátú változaton - alapul, és a gyári csapat mellett privát versenyzők is megvásárolhatják. A kétliteres négyhengeres szívomotorral hajtott Focusoknak azonban nem lesz könnyű dolguk, hiszen a WTCC-n a BMW, az Alfa Romeo és a Seat mellett a Chevrolet és a Mitsubishi is saját csapatot indít.