Régóta tudjuk, hogy a Carrera új, 997-es kódszámon futó modellje
elhagyta a könnycseppet, mivel tervezői visszatértek a hagyományos
ovális lámpatestekhez. Arra is számítottunk, hogy az autónak lesz
turbóváltozata, eddig azonban semmilyen számszerű adatot nem tudtunk
róla.
A tesztelés közben lencsevégre kapott új Turbo jóval erősebb lesz
elődjénél,
az eddigi 420 lóerős csúcsteljesítmény 460-ra ugrik. Ennek oka,
hogy a 996-oson használtaknál nagyobb turbófeltöltőket alkalmaztak,
hatékonyabb intercoolereket és átalakított motorvezérlő elektronikát
építettek az autóba. A motor nyomatéka több mint 620 Nm, a 997-es
gyorsabb elődjénél, a 0-100 km/h-s sprintet 2 tizeddel rövidebb idő,
négy másodperc alatt futja le, végsebessége pedig 307 km/h körül
alakul.
Az autó kétféle váltóművel lesz kapható, egyik a 996-os modellből
érkező hatfokozatú kézi egység továbbfejlesztett változata, másik a VW
DSG rendszerű félautomatája. A gyors 997 Turbo 19 colos kerekeken
gördül, alapáron jár hozzá a kerámia fékrendszer és a PASM, a Porsche
aktív futóműve. Könnyen felismerhető a hatalmas légbeömlő nyílásokról,
a széles kerékjáratokról és a nagy, bálnauszonyra emlékeztető hátsó
légterelőről. A forgalmazás nagyjából egy év múlva kezdődik.