Porsche Turbo kémfotók

2004.11.08. 12:27

Régóta tudjuk, hogy a Carrera új, 997-es kódszámon futó modellje elhagyta a könnycseppet, mivel tervezői visszatértek a hagyományos ovális lámpatestekhez. Arra is számítottunk, hogy az autónak lesz turbóváltozata, eddig azonban semmilyen számszerű adatot nem tudtunk róla.
A tesztelés közben lencsevégre kapott új Turbo jóval erősebb lesz elődjénél, az eddigi 420 lóerős csúcsteljesítmény 460-ra ugrik. Ennek oka, hogy a 996-oson használtaknál nagyobb turbófeltöltőket alkalmaztak, hatékonyabb intercoolereket és átalakított motorvezérlő elektronikát építettek az autóba. A motor nyomatéka több mint 620 Nm, a 997-es gyorsabb elődjénél, a 0-100 km/h-s sprintet 2 tizeddel rövidebb idő, négy másodperc alatt futja le, végsebessége pedig 307 km/h körül alakul. Az autó kétféle váltóművel lesz kapható, egyik a 996-os modellből érkező hatfokozatú kézi egység továbbfejlesztett változata, másik a VW DSG rendszerű félautomatája. A gyors 997 Turbo 19 colos kerekeken gördül, alapáron jár hozzá a kerámia fékrendszer és a PASM, a Porsche aktív futóműve. Könnyen felismerhető a hatalmas légbeömlő nyílásokról, a széles kerékjáratokról és a nagy, bálnauszonyra emlékeztető hátsó légterelőről. A forgalmazás nagyjából egy év múlva kezdődik.