Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai bejelentette, hogy
2005-ben szeretnének kétszázezer autót eladni a világ negyedik
legnagyobb piacának számító Kínában, a továbbiakban pedig
szeretnének bekerülni a három legerősebb közé az ország
autópiacán. A cég 2002 októberében építette föl első közös gyárát a
Beijing Automotive-val. 2004 első tíz hónapjában 110 862 autót adtak
el, azaz a jövő évre tervezett növekedés legalább 30%-os.
A Beijing Hyundai jelenleg a kínai piac negyedik legnagyobb
gyártója, idénre 150 000-es eladást terveztek, ez azonban valószínűléeg
meghiúsul. 2007-ig összesen 740 millió dollárt fektetnek a kínai
Hyundai létesítmények fejlesztésébe, felépítenek egy második gyárat, és
a kereskedések számát is 200-ra növelik a jelenlegi 170-ről. A Hyundai
végső célja Kínában az évi 600 000-es gyártókapacitás elérése, és most
jól össze kell kapniuk magukat, hiszen fő riválisaik is egyre többet
fektetnek e hatalmas, ám kissé elhanyagolt piac kiaknázásába.