S400 és ML450: Mercedesek hibrid hajtással

2007.09.13. 12:24

A két Frankfurtban leleplezett benzin-elektromos luxusmodell hamarosan szériagyártásba kerülhet, alaposan megnehezítve a Lexus hibrid hajtású típusainak dolgát.


Galéria - kattintson a képre

Az S400 Hybrid és az ML450 Hybrid eltérő hajtásláncot hordoz, bár mindkettőbe ugyanaz a 279 lóerős V6-os benzinmotor kerül. Az S osztályban csak egy 20 lóerős kisegítő villanymotor dolgozik, amely 160 Nm-es nyomatékával elsősorban indulásnál és gyorsításnál segít a luxusszedán mozgatásában. A fogyasztáson ez a kis segítség is érezhető: az S400 beéri 7,9 liter benzinnel 100 kilométeren, szemben a tisztán benzines S350-essel, amely átlagosan 2,2 literrel fogyaszt többet. Emellett a hibrid 190 gramm szén-dioxidot ereszt a levegőbe kilométerenként az ekkora autóknál szokásos, bő kétszáz feletti érték helyett. Emellett az akkumulátorok és a villanymotor miatt jóval nehezebb S400 Hybrid ugyanúgy gyorsul, mint benzines megfelelője: 7,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t.

Az ML osztályba jóval komolyabb hibrid hajtáslánc került. A GM-mel együtt fejlesztett Two-Mode fantázianevű rendszer két motorja együttesen 163 lóerős, és a terepjáró tisztán villamos hajtással is haladhat, ha rövid ideig is. Ennek megfelelően a fogyasztása is kedvezőbben alakul. Beéri 7,7 liter benzinnel 100 kilométeren, ami 3,8 literrel kevesebb a hasonló V6-os motorral hajtott ML350-es fogyasztásánál.

Úgy néz ki, a Mercedes a két új, hibrid hajtású modellt már 2009-től gyártani kezdi – elsősorban persze az amerikai piac számára –, és ezek lehetnek az első benzin-elektromos szériatípusok, amelyekbe Li-ion akkumulátor kerül. A Toyota és a GM egyelőre veszélyesnek ítélte a korábbiaknál könnyebb, de nagyobb kapacitású akkumulátortípus használatát, mivel a jelenlegi változatok nagy terhelés alatt hajlamosak túlhevülni, ami akár tűzhöz, vagy robbanáshoz is vezethet. A Mercedes azonban kisebb kapacitású akkumulátorokat használ, mivel hibrid rendszereik elektromos része is kisebb teljesítményű, mint a Toyota vagy a GM esetében, ezért úgy vélik, képesek lesznek megfelelően hűteni a lítiumos akkucellákat.