Le MANSory Continental GTC: brutál Bentley

2007.09.14. 12:38

A legtöbb vásárlónak elég a Bentley-k gyári teljesítménye, de van egy olyan német tuningcég, amely szívesen segít, ha valakinek mégsem.


Galéria - kattintson a képre

A Mansory láthatóan fütyül a nemes hagyományokra: az elegáns kabrióból felvágós stricimobilt készítettek, igaz, olyat, amivel még egy Porsche rendőrautó elől is biztosan meg lehet lépni. A 22 hüvelykes fekete felnikkel, a 305 mm széles gumiabroncsokkal, a gyöngyházfehér fényezéssel és a fehér bőrbelsővel a Mansory Bentley átirata amúgy a műfaj csúcsát jelenti. Talán a legbrutálisabban átalakított Mercedesekkel és BMW-kkel sem lehet ekkora feltűnést kelteni egy éjszakai szórakozóhely előtt.


Galéria - kattintson a képre

Ráadásul az eredetileg 560 lóerős, kétturbós W12-es motor hatalmas tartalékaiból is mozgósítottak egy keveset, az elektronika módosításával akár 640 lóerő is ráküldhető a kerekekre. Így négy elforgó gumival lehet startolni – 780 Nm már bőven elég ehhez a mutatványhoz is –, 4,4 másodperccel az indulás után pedig már 100 km/h-val száguldhat a nehéz négyszemélyes. A végsebesség is megnőtt, igaz, nem túlságosan: 312 helyett 330 km/h-nál fogy el végleg a gyorsításhoz szükséges erőtartalék.


Galéria - kattintson a képre

A túléléshez persze a gyorsuláshoz mérhető lassulási képesség is szükséges. A problémát elképesztő méretezésű féktárcsákkal oldották meg a tervezők: elöl 412, hátul pedig 405 mm az átmérőjük. Szükség is van ekkora tárcsákra, és az elöl hat, hátul pedig négy dugattyús féknyergekre, hiszen a Mansory szörnyetege bő két tonnát nyom.

Szerencsére a Le Mansory Continental GTC-ből – állítólag a 24 órás Le Mans-i versenyen szerzett Bentley-győzelmek emlékére – csupán 24 példány készül, bár úgy sejtjük, többet úgysem engedne legyártani az ízlésrendőrség.