XKR-S: Jaguar sebességkorlátozás nélkül

2008.03.06. 10:09

Valódi újdonság nem volt épp kéznél, hát megpróbáltak valódi sportkocsit faragni az XK-ból a Jaguar tervezői, hogy legyen mit kiállítaniuk a Genfi Autószalonon.


Galéria - kattintson a képre

Az alap természetesen a legerősebb változat, a kompresszoros XKR: 4,2 literes V8-as motorját nem is módosították, elvégre 420 lóerő és 560 Nm bőven elég a sportos autózáshoz, inkább azzal foglalkoztak, hogy az autó ne elegáns túrakupénak látsszon és érződjön, hanem vérbeli sportautónak. Alighanem a sebességkorlátozó programrészt is csak a katalógus-megszállottak kedvéért távolították el a motorvezérlőből: így az XKR-S végsebessége 250 km/h-ról 280-ra emelkedett, de ezt elvileg a többi XKR is tudná. Gyorsulásban egy hangyányival még gyengébb is a kiállítási autó, mint a szériamodell, 5,2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t.


Galéria - kattintson a képre

Cserébe sokkal feltűnőbb jelenség földig lógó első spoilerével, apró hátsó légterelőjével és látványosan megtoldott küszöbeivel. Valószínűleg vezetni is sokkal nagyobb élmény lehet versenypályán, mint a többi XK-t, mivel a futóművét alaposan leültették, merevebb rugókat és kanyarstabilizátorokat építettek be, illetve ezekhez hangolták az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítókat is. A fékrendszert is komolyabbra cserékték: a 20 hüvelykes alufelnik mögül vörösre festett, hatdugattyús Alcon R Performance féknyergek és 400 mm átmérőjű féktárcsák látszanak ki. Belül azért nem lett versenyautósan spártai az XKR-S sem, inkább csak sportosan elegáns: a fekete bőr kárpitozás egyhangúságát csak néhol törik meg az alumínium, és zongorafekete lakkozott fa felületek.

A Jaguarnál állítólag azt tervezik, hogy az XKR-S-ből szériagyártmányt csinálnak a nyár közepére. Az XK szép formája ilyen sportos kiadásban nyilván sokak számára lesz majd vonzó, de az igazi az lenne, ha addigra előkerülne a pletykákból ismert ötliteres, bő 500 lóerős V8-as is.