Képek a Suzuki nagy szedánjáról

2009.07.30. 09:42 Módosítva: 2009.07.30. 10:47

A Kizashi végleges, gyártásra kész változatát állítólag néhány napon belül bemutatják, de az autó képei már az egyik előzetes sajtóeseményről kiszivárogtak.

A tervezők láthatóan a Kizashi 3 tanulmányból indultak ki az új középkategóriás szedán tervezésénél. A jellegzetes arányok nem változtak: a hosszú tengelytáv, magasan vezetett övvonal, alacsony ablaksor és feltűnően rövid csomagtartó jellemzi a típust, amely így határozottan sportosnak tűnik a többi, hasonló térkínálatú négyajtóshoz képest. Ugyanakkor a részletek sokat változtak. Nagyobb első lámpák, egyszerűbb orrkialakítás, és határozottabb élekkel határolt karosszériaelemek bukkannak fel a gyártásra érett autón.

Konkrét adatokat egyelőre nem közöltek, így csak a korábban már kiszivárogtatott információkra támaszkodhatunk. Ezek szerint az autó hossza nagyjából 4,65 méter lesz, és legalább háromféle motorral készül majd: egy 2,3 literes benzines és egy 2 literes dízelüzemű négyhengeressel, illetve egy 3,6 literes V6-ossal. Várhatóan lesz összkerék-hajtású változata is, és egyes piacokon – így Japánban és Észak-Amerikában – biztosan kínálják majd kézzel is kapcsolható hatfokozatú automata váltóval.

A Kizashi évtizedek óta a Suzuki egyik legkockázatosabb vállalkozása. Középkategóriás modellt 1965 óta nem készített a cég, amióta a Wartburg-szerű műszaki megoldásokat felvonultató, kétütemű, háromhengeres, elsőkerék-hajtású Fronte 800-as óriásit bukott. Most azonban egy vadonatúj gyárat építettek Japánban a Kizashi gyártására, és arra számítanak, hogy a típus Japánban, Észak-Amerikában és Európában egyaránt sikeres lehet.

Kéne-e?