Elkészültek az M6-os alagútjai

MTI/Index
2009.08.19. 12:07 Módosítva: 2009.08.19. 15:03

Az új autópálya Szekszárd és Bóly közötti szakaszának négy alagútja közül az utolsó fúrása is befejeződött, így újabb omlások már nem várhatók.

Az építők a legproblémásabb szakasz átfúrásával zárták le a kényes műveletet: a Bátaszéknél létesített alagútnak azon a szakaszán fejezték be a munkát, ahol az még tavaly júliusban mintegy 100 méteres szakaszon beomlott. Ez volt az autópálya-szakasz leghosszabb alagútja, összesen 1331 méteres. A fővállalkozó, a Strabag AG vezetője szerint az alagútépítést sikerült a tervezettnél hamarabb befejezni: összesen öt hónap alatt végeztek a fejtéssel, miután februárban ismét megkapták a szükséges engedélyeket. A munkában összesen mintegy hatszáz fő vett részt, és közel 600 ezer köbméter földet fejtettek ki.

A tavalyi omlás után sokan megkérdőjelezték a laza, löszös talajba fúrt alagutak, illetve az ugyanezen a szakaszon megépített völgyhidak szükségességét, mondván, hogy jóval olcsóbb lett volna más nyomvonalon, ezek nélkül megépíteni a főutat. Ráadásul ezeken a részeken várhatóan 90 km/h-s sebességkorlátozás lesz érvényben, ami egy autópályán – finoman fogalmazva – nem épp praktikus. A tervek azonban maradtak – csak a technológián változtattak a biztonság növelése érdekében – így, ha minden a tervek szerint alakul, 2010 március 31-ére elkészülhet az M6/M60-as autópálya újabb 45 kilométeres szakasza. Az építők szerint az útszakasz alaprétegének 84, a végleges útburkolatnak pedig mintegy 20%-a készült el eddig, de késésről egyelőre senki nem beszél - alighanem tartani próbálják az eredeti határidőt.

A négy alagút az építtető Mecsek Construction Group vezetője szerint még idén teljesen elkészül, legfeljebb az utolsó, bátaszéki alagút biztonsági berendezéseinek tesztelése nyúlik át a jövő évre.