FIA túraautó-világbajnokság 2010

Nem hozott ránk szégyent!

2010.03.06. 21:25
totalcar

Véget ért a holnapi WTCC-futam (Curitiba) időmérő edzése és aki végignézte, az minden bizonnyal  nem bánta meg. Michelisz Norbi, a Zengő Dension Team, és egy kicsit a mi versenyzőnk is, a remek, tizedik helyre kvalifikálta magát.

Az Q1-ben (itt két részre oszlik a kvalifikáció, nem háromra, mint a Forma-1-ben) az elején, a nagy tömegben futott egy gyors kört a borzalmas minőségű brazil aszfalton. Ezzel bebiztosította magának az első helyet, de a többiek folyamatosan gyorsultak, így a Q1 vége előtt három perccel Norbi újra kijött a pályára, mivel félő volt, hogy nem jut tovább (ekkor a tizedik helyre csúszott vissza).

Kijött és büntetett, a tőle megszokott stílusban, nem kímélve sem autót, sem gumit. Köre olyan jól sikerült, hogy szétcsapta a gyári, Seatos nagymenőket, mint száraz tehénszart a nyári záporeső. Az évek óta élvonalba tartozó Tarquini (tavalyi bajnok), Gené, Coronel orra megnyúlt. Michelisz, aki életében először indul ezen a pályán, tavalyi dízel autóval (a szuperkupás autója benzines volt), nagy jóindulattal gyárinak elkönyvelt csapattal a legjobb Seatosként az ötödik helyre ugrott a megfoghatatlan Chevroletek és Farfus BMW-je mögé. A Q2-be természetesen bejutott.

A tízperces második etapban szinte egymás csomagtartóján autóztak mindannyian, Norbi a végén. A Chevroletek az élen gyilkos tempót diktáltak, látszott, hogy a rossz aszfalton folyamatosan sodródik mindenki. Nem tudni, mennyire tartották fel egymást, de feltételezhető, hogy a hátul lévők, Norbival egyetemben nem tudtak igazán jó kört futni.

Norbi a tizedik helyen állt, amikor az utolsó körben megpróbált javítani a helyezésén, picit hagyta ellépni az előtte autózó Tarquinit, hogy legyen helye. De hiába durálta neki magát, az utolsó előtti kanyarban a már megkopott gumikon kitört az autó és nagy sebességgel a kavicságyba sodródott. Norbi bravúros ellenkormányzással fogta meg a csúszást és azzal a lendülettel ki is került a kavicságyból, a kör azonban elúszott.

Egy hátsó lökhárító árán ugyan, de Michelisz Norbert holnap a rajtrács tizedik helyéről vág neki az első futamnak sok-sok nagymenőt maga mögé utasítva ezzel.

Tiago Monteiro, a mezőny egyik ex-Forma-1-es pilótája, nem jutott be az első tízbe. A riportereknek így nyilatkozott: Nem sikerült megtalálni a sebességet...
Innen üzenjük neki, hogy keresse a csendes, magyar gyereket a tavalyi autóval, az majd megmutatja, melyik pedált kell nyomni.
Holnap futam, ne hagyják ki!

A kvalifikáció végeredménye:

1. 6 Yvan MULLER FRA Chevrolet Cruze 1:23.725

2. 4 Jordi GENE ESP SEAT Leon TDI 1:23.757

3. 8 Alain MENU SUI Chevrolet Cruze 1:23.829

4. 7 Robert HUFF GBR Chevrolet Cruze 1:23.833

5. 1 Gabriele TARQUINI ITA SEAT Leon TDI 1:23.834

6. 11 Andy PRIAULX GBR BMW 320si 1:23.955

7. 10 Augusto FARFUS BRA BMW 320si 1:23.981

8. 17 Michel NYKJAER DEN SEAT Leon TDI 1:24.161

9. 2 Tom CORONEL NED SEAT Leon TDI 1:24.325

10. 5 Norbert MICHELISZ HUN SEAT Leon TDI 1:24.926

11. 3 Tiago MONTEIRO POR SEAT Leon TDI 1:24.562

12. 18 Fredy BARTH SUI SEAT Leon TDI 1:24.983

13. 26 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320si 1:25.153

14. 20 I Darryl O'YOUNG HKG Chevrolet Lacetti 1:25.328

15. 21 I Mehdi BENNANI MAR BMW 320si 1:25.486

16. 15 I Franz ENGSTLER GER BMW 320si 1:25.54

17. 25 I Sergio HERNANDEZ ESP BMW 320si 1:25.826

18. 19 I Harry VAULKHARD GBR Chevrolet Lacetti 1:25.841

19. 16 I Andrei ROMANOV RUS BMW 320si 1:27.567