Nagyon ne nyúljatok hozzá

2010.08.23. 16:08

Nagyot változott a világ, amióta 1941-ben megjelent a Jeep Wrangler őse, a katonai Willys MB. Mára nem sok maradt a korai civil változatok lecsapható szélvédős vagányságából, csak a formavilág emlékeztet az elpusztíthatatlan terepjárókra. Ezért az idei fészlift alkalmából sem a hétlyukú hűtőrácsot cserélték le, hanem a belső kényelemre koncentráltak az amerikaiak.

Néhány évtizeddel ezelőtt még lehet, hogy erősebb differenciálzárral vonzóbbá lehetett tenni egy Jeepet, de ma már egy USB-foglalat hasznosabb az értékesítő számára az ügyfelek meggyőzéséhez a szalonban. Többek között ezzel a hasznos extrával frissítették a Wranglert a 2011-es modellévre, ami célravezető stratégia lehet, hiszen tudjuk, hogy az autóvásárlók sportos kinézetre, de igazából kényelmes autóra vágynak.

Ebben a szellemben hatékonyabb hangszigeteléssel csökkentették a belső zajszintet, ergonómiai szempontok alapján áttervezték a belteret, és új műszerfalat is rajzoltak a felpuhított terepjáróba. Az egyetlen említésre méltó külső változtatás inkább csak cukor a takonyra: a Sahara modellek keményteteje már homokszínben is kapható.