2,4 literes fogyasztás, 400 lóerő, és máris ilyen nőd van

2010.09.17. 17:54

Hamarosan beindulhat a sorozatgyártás, mondja Henrik Fisker, a Fisker Automotive vezérigazgatója. A kaliforniai cég már évek óta hajtja a projektet, luxusautójuk minden ízében készen van. Az utóbbi időben a gyársorokat készítették elő a munkára, a közeledő párizsi autókiállításon pedig bemutatják az első, szériagyártású személygépkocsijukat.

Ugyanott fogja Henrik Fisker leleplezni az egész világot behálózó importőri láncolat tervét, melynek segítségével teljesülhet a 100 ezres eladott darabszám – amit évi 15 ezres leosztásban látnak megvalósulni. A Karma – mert ez az új, és eddig egyetlen modell neve – jön, gyönyörű lesz, és tetszeni fog az embereknek, a stílusba oltott kényelem lesz számukra – állítja Henrik. És kapaszkodjanak, a konkrét ígéretekben – mint amilyen az évi tizenötezer értékesített példány is – még több önbizalom van.

2,4 literes száz kilométerenkénti benzinfelhasználást mond a Karma brosúrája, és ne feledjük, az autó 5,8 másodperc alatt szalad bele a 100 km/h-ba, és közel 408 lóerős. Egyértelmű, hogy a részben elektromos hajtású autót csak igen speciális körülmények között, életszerű forgalmi szituációkban, tehát soha nem fogjuk tudni ilyen gazdaságosan üzemeltetni.

A részletes adatlapból kiderül ugyanis, hogy a Karma mindössze 80 kilométert tud megtenni üzemanyag-égetés nélkül – ami már önmagában is ellentmondás, hiszen a lítiumionos akkumulátorokban tárolt energiát nyilván ki kellett termelni valamiből. A maradék 20 kilométeren felhasznált 2,4 liter benzin 100 kilométerre vetítve már 12, ami nagyjából elmegy egy 2,0 literes turbófeltöltős, direkt befecskendezéses benzinmotor kombinált fogyasztásának.

Mint mondtuk, az akkupakkok többnyire az autó lassulása közben táplálkoznak, azonban napelemet helyeztek el az autó tetején, ami vagy a klímakompresszort működteti, vagy kismértékben, de hozzájárul a lítiumos akksik töltéséhez.

Amikor kizárólag a két villanymotor hajtja a Fiskert, 150 km/h-s végsebességre képes, de ha a belső égésű motor is besegít, 200 km/h-val is száguldhat. Az autó várható amerikai kiskereskedelmi ára közel 20 millió forintnak megfelelő dollár lesz, a legyártott mennyiség felét Európában értékesítenék.