Volkswagen: két henger kevés

2010.11.10. 12:24

A fejlesztési igazgató szerint már a háromhengeres is kényszerű kompromisszum, amelyet nem vállalnak szívesen, és még kevesebb henger még többet ártana a márka megítélésének.

Ulrich Hackenberg azt mondja, közel vannak ahhoz a határhoz, ameddig még érdemes lehet csökkenteni a motorok méretét, így inkább a hatékonyság javítására koncentrálnak, ahelyett, hogy egyliteresnél kisebb motorokat gyártanának. Ez persze épp annyira lehet egy jól megtámogatott gazdasági döntés is, mint valóban műszaki hátterű, hiszen a Volkswagennek egy teljesen új motor kifejlesztése hatalmas összegbe kerülne, és a kisebb hengerszám miatt egy kéthengerest aligha használnának a Polónál nagyobb típusokban.

Kéthengeres motorokkal hosszú ideig nem próbálkozott egyetlen gyártó sem, míg a Fiat le nem porolta a koncepciót, és meg nem építette az új TwinAir motort, amelyről kiderült, hogy kéthengeres létére egész kulturált, sima járású szerkezet. A Volkswagennél azonban csak egy rövid ideig próbálkoztak ezzel az építésmóddal, legalábbis a cég egy másik vezető beosztású mérnöke, Michael Hinz szerint. Ő azt állítja, már a háromhengeresek sem járnak elég simán, és a kéthengeresekre ez még inkább igaz.

A cég biztosan megtartja és továbbfejleszti háromhengeres motorjait, hiszen ezek beváltak, olcsón gyárthatók; és nem kell rajtuk sokat módosítani, hogy még hosszú ideig szolgálhassanak a cégcsoport egyszerűbb autóiban. Úgy néz ki azonban, hogy a VW mérnökei inkább a sima járású négyhengereseket részesítik előnyben – nyilván ennek köszönhető többek közt, hogy az 1,2 literes, 105 lovas TSI turbómotor is négy- és nem háromhengeres, mint a korábban használt ezerkétszázasok.