Istenkísértés biturbó

2011.01.03. 06:14

Más szó nem is jut nagyon eszünkbe, ha megnézzük, mibe vágta a fejszéjét az észak-carolinai Underground Racing nevű cég, amely versenyauó-felkészítéssel és tuninggal foglalkozik. A világ jelenlegi legnagyobb literteljesítményű, szériában gyártott autójához (127 lóerő/liter) ugyanis ilyen mértékben hozzányúlni mindenképpen bátorságra és nem kevés önbizalomra vall.

Egy nem túl tág piaci rést fednek így le, mivel minden bizonnyal kevesen vannak olyanok, akiknek kevés a szériamotor 570 lóereje és nem érdekli őket a garancia elvesztése, de ahol a kereslet, ott a kínálat, ne maradjanak hoppon. Nekik kínál az UR egy kétlépcsős tuning-megoldást.

A Stage 1 esetében a szériamotorhoz illesztenek két turbófeltöltőt, a teljesítmény ennek (és az átprogramozott motorvezérlő elektronikának illetve a spéci kipufogórendszernek) köszönhetően 750 lóerő környékére nő, a Stage 2-es, hardcore változatnál már komolyabb motorátépítést, nagyobb feltöltőket kíván, ám a végeredmény döbbenetes: több, mint 1000 lóerő teljesítmény a hátsó kerekeken. Mindkettőhöz jár a versenykész Penske-futómű.

Mindebből persze már gondolhatják, hogy nem a faluvégi árokparton dobják rá két feltöltőt, a képeket elnézve elég korrekt munkának tűnik, ráadásul referenciaként ott a Gallardo LP560-4, amelynél sikerült elérni az 1100 lóerőt keréken és a többi, bivalyerős ritkaság is (Ferrarik, Lamborghinik - Murciélago videót érdemes megnézni, Porschék és Viperek).



Az átépítés hátulütője - értelmeszerűen - a gyári garancia elvesztése és egyelőre nincs visszajelzés arról, hogy üzemórásak-e a motorok vagy tartósan is megbízhatóan üzemelnek. Az mindenesetre látszik, hogy a srácok nem a Homasitába járnak világító szelepsapkáért.