A BMW az első a luxusautó-piacon

2011.01.12. 17:46

Egy válság kellett, hogy lenyomják a Mercedest, és az előny még most sem nevezhető megnyugtatónak. Az Audi még mindig harmadik, de csak egy vastagabb hajszál választja el a csúcstól.

bmwvsmercedes

Sokáig úgy tűnt, a prémium-szegmensben nem lehet megverni a Mercedest, de a BMW és az Audi felzárkózott és előz. 2010-ben már a BMW állt az élre az eladási versenyben: 1,224 millió autót értékesített a cég, 14,6%-kal többet, mint egy évvel korábban. A Mercedes sincsen túlzottan lemaradva a maga 1,17 millió eladott autójával – az az 54 ezres különbség akár egy év alatt megfordítható – de korábbi, sok százezres előnyét már elvesztette. Az Audi a harmadik, 1,09 millió eladott autóval. Ha nem történik semmi váratlan, a sorrend akár meg is maradhat, legalábbis erre utal, hogy mindhárom gyártó hasonló mértékű, 15% körüli növekedést produkált 2009-ről 2010-re.

A verseny persze borzasztó kiélezett: nemigen telik el úgy év, hogy ne érkezne újabb Audi, BMW vagy Mercedes modell, és jelen állás szerint akár egyetlen, az átlagosnál sikeresebb típussal fordulhat a sorrend. Ami viszont egészen biztos, hogy a három német márka biztosan uralja a piacot: a prémium-szegmensben már gyártó még csak meg sem közelíti az évi egymilliós határt.