Könnyen elköthetők a kulcs nélküli autók

2011.01.26. 16:36 - Hírszerkesztő

Három tudós filléres alkatrészekkel tört fel tízből tíz autót – lehet, hogy maga az elv hibás, és csak a kulcs ad biztonságot?

keyless

Lassan már csak a legfapadosabb autókba nem kerül kulcs nélküli indítórendszer, ami nem is csoda: nincs annál kényelmesebb, mint zsebünkben a kártyával csak beszállni az autóba, és gombnyomással indítani. Az autógyárak állítják, hogy a megoldás tökéletesen biztonságos: mindenféle komplikált kódolásokat használnak, hogy az autó feltörése és elvitele minél nehezebb legyen az illetéktelenek számára. Az ETH Zürich három szakembere, Srdhjan Capkun, Aurélien Fancillon és Boris Danev azonban megmutatta, hogy egy egyszerű ötlettel mindez a sok hókuszpókusz kikerülhető.

Mintegy 25 ezer forintnyi, szokványos elektronikai boltokban kapható alkatrészből összehoztak egy berendezést, amellyel minden kulcs nélküli rendszer kijátszható. Az ötlet végtelenül egyszerű, és a rendszer alapelvén alapul. A kulcskártya ugyanis úgy nyitja az autót, hogy bizonyos időközönként jeleket sugároz, és ha az autó a hatótávon – 8-10 méteren – belül van, akkor kommunikál a kocsiba épített elektronikával. A három tudós olyan eszközt épített, amellyel a kulcskártya jelei a távolba továbbíthatók, így két ember egyszerűen átverheti a rendszert. Ha az egyik a kulcskártya hordozóját követi, a másik pedig az autó mellett marad, az eszköz továbbítja a kártya jeleit, így az autó úgy érzékeli, mintha a tulajdonosa nyitná ki, indítaná, és hajtana el vele. A módszernek csak az adóvevő rész hatótávolsága szab határt, azaz akár kilométerekre elvihető az autó anélkül, hogy aktiválódna bármilyen védelmi berendezése.

A tudósok persze nem a tolvajoknak akartak segíteni a bemutatóval: azt mondják, a hiba kiküszöbölhető, sőt, már fejlesztik is a módszert, amely biztonságossá teheti a kulcsnélküli ajtónyitó- és indítórendszereket.

A hírrel megkerestük Kuznyák Miklóst, autóvillamossági szakemberünket és elektronikai gurunkat is. Szerinte a módszer nem kivitelezhetetlen, bár kétségkívül gyorsan kell dolgozniuk a potenciális tolvajoknak, hiszen egy órák óta a közelünkben somfordáló idegen könnyen feltűnővé válhat.

Vezda László, a NAKE elnöke és professzionális autóvadász is hasonló véleményen van. Szerinte is egész könnyen kivitelezhető és a tolvajok szempontjából remek hatásfokkal működő és egyszerű módszer lehet. Bár ő személy szerint nem találkozott még ezzel, de van az a kisméretű adóvevő egység, amit egy mágnessel az autó aljára rögzítenek, majd az veszi a távoli jeleket a kártyáról/kulcsról és adja az autó rendszerének tovább.

Kommentek

  • 2011.01.26 16:45:06-Gabi-

    röhej...:)

  • 2011.01.26 16:52:18Jay350i

    ez a dolog már sajnos itthon is él, apósomék S80as volvóját (nem sajátjuk csak épp ezzel voltak) pesten egy mcdonalds parkolóban kinyitották kipakolták és visszazárták valószinüleg hasonló módszerre. :(

  • 2011.01.26 16:52:53k13

    "bár kétségkívül gyorsan kell dolgozniuk a potenciális tolvajoknak, hiszen egy órák óta a közelünkben somfordáló idegen könnyen feltűnővé válhat." :)) sztem nem ez lesz a legnagyobb problémájuk :)

    amúgy valóban vicc :)

  • 2011.01.26 16:54:48k13

    Jay350i: jah, csak nálunk nem tudósok, hanem koleszos egyetemisták voltak :)
    ....amúgy együttérzek, az én kocsimat 2x nyitották fél év alatt (Y)

  • 2011.01.26 16:56:58Grifter

    A kulcskártya jelét tovább sugárzó "adót" elég a sofőr zsebébe csúsztatni, vagy más trükkel hozzá rögzíteni. (Egy pár centis, néhány gramm súlyú dologról beszélünk, ha ráragasztják az ember hátára, azt se veszi észre)

    A kocsi meg elég, ha két sarkot tud menni és fel tudnak vele állni a trélerre. Onnantól meg ugye már tökmind1 mi kapcsol be rajta.

    Vagyis 2 perc és el van lopva.

  • 2011.01.26 17:01:05k13

    Grifter, Te gyanús vagy :)

  • 2011.01.26 17:04:42bangyika

    Hát ez szar ügy!
    Tegyetek az autótokra egy jó nagy lakatot :-))

  • 2011.01.26 17:08:10VargaBa

    iButton..... A kód ott van benne, jelet nem sugároz, tehát nem fogja más leolvasni, és még csak kártyányi helyet sem foglal.... :) Esetleg kombinálva az RFID az iButton-el.

  • 2011.01.26 17:11:00lapomi

    Azért felhívnám a figyelmet a szakemberek vezetékneveire, főleg 1. és 3. Csak, hogy adjunk a sztereotípiáknak:)

  • 2011.01.26 17:11:37PokerJoker

    Ha Pajzs van benne nem mindegy? Én még egy 1 millásba is tennék Pajzsot, viszont az se kulcsos, akkor azzal mi lesz, azt is fel tudják törni? Szerintem azzal csak trailerrel lopható...

  • 2011.01.26 17:13:57alig se

    Faraday kalitka "kulcstartó-tok"?

  • 2011.01.26 17:14:43Rák Attantam

    Ford T-modellt kell venni. Egy működőképes példány manapság már kellően drága (tehát a sznobfaktor Merci/BMW magasságában van), viszont nagy ívben tojik a keyless entry-re. Egy átlag autótolvaj járó motor mellett sem tudná elvinni.

    Minél nagyobb fokú az elektronizáltság (bárhol, nem csak autóknál), annál könnyebb kívülről beleavatkozni, megzavarni, kicselezni, ellopni stb.

    Sok volt autótulajdonos már nem röhög Mr. Bean külső fészerzáras-lakatos megoldásán... :)

  • 2011.01.26 17:15:41GYUSZI BACSI

    azt tartja a bölcs mondás, hogy amelyik autót el akarják vinni, azt el is fogják

    biztosítást kell kötni és akkor a szívásnak legalább csak a kisebb része hárul ránk

  • 2011.01.26 17:15:45Jamesblond

    Mint az infrás risztók. Bezárod/elhagyod a kulcsot, hazatelefonálsz az asszonynak hogy kerítse elő a pótkulcsot, ő nyomogatja a gombot a kulcson, te meg a kihangosított telefonnal mászkálsz körbe-körbe a kocsidon. Semmit nem hallasz, de a kocsi egyszer csak kinyílik:) A telefonon közvetíti az infrát (is).
    És egyértelmű: Csak idő kérdése volt mikor találnak ki egy olyan elektromos dobozt, amivel a kulcs nélküli autókat el lehet vinni. A gebasz csak ott van, hogy míg egy zárat nagy közönség előtt nem tudtak feszengetni, gyilkolni, az új idők azt hozták, hogy annyi idő el vinni a kocsit, mint ahogy a tulaja szokott vele útra kelni. Fizikai akadály is kellene... Nem lejárt lemez az, csak a marketing tömi az emberek fejét a f@szsággal. Megspórolják a zárat is már... Haveromék kártyás Megane-ja nyílik-záródik magától minden ok nélkül, havonta 1-2 alkalommal nem úgy van a kocsi ahogy hagyták. Szerencsére vidéken laknak, így az udvarukon tombolnak a biztonsági "rencer" elektronjai. Senki meg nem tudja nekik mondani mi a gáz, a szervizben produkálnia kellene a kocsinak a hibát... De ott nem. Szóval lófaszt azok orrába akik magától kinyíló autókat gyártanak. Mire jó az? Megterhelő megnyomni a gombot? Vagy elfordítani a kulcsot? Ugyan már!!!

  • 2011.01.26 17:17:26darwing

    Pajzsos az egyik autóm. Állításuk szerint nem loptak még pajzsos autót, de a BMW kereskedésben is ugyanezt mondják az autóikról amiben csak a gyári lopásgátló van. Szóval a franc tudja. Mindenesetre a pajzs nem ez a rendszer, ott meg kell nyomni a gombot deaktiváláshoz, tehát ilyen jel továbbjátsszással nem lehet operálni. Ja, pajzs tréler ellen nem véd! :) sajnos...

  • 2011.01.26 17:23:32W84IQ

    "de a kocsi egyszer csak kinyílik:) A telefonon közvetíti az infrát (is)."

    Jajjdenagyhülyeségezígyegyben...

  • 2011.01.26 17:24:11balage28

    Jamesblond : ez létező telefon, vagy csak egy Jamesblondos DrQ-s kütyü ???

    Mert a mikrofon nem igazan az optikai jelek fogadasara van kitalálva - nem hiszem, hogy annyira érzékeny lenne, hgoy a becsapódó fotonok hangját is észlelné...

  • 2011.01.26 17:24:29VargaBa

    tréler ellen nem sok minden véd....

    Jamesblond: Komolyan gondoltad az infrás dolgot? Kicsit kéne még fizikát tanulni, mert az infra az fénnyel kommunikál, a telefon meg köztudottan hangot továbbít..... No comment....

  • 2011.01.26 17:25:02VargaBa

    látom nem csak nekem tűnt fel :D

  • 2011.01.26 17:28:21ZF2

    Érdekes hogy ezt a tételt pl a biztosító nem veszi figyelembe. Pedig érdekes kérdés hogy mit kezdenek, ha pl a járó motors autót elviszik kulcs nélkül...

  • 2011.01.26 17:30:18ZF2

    jamesblond: ha két ckekrrel meg egy gyerekkel a kezedben kell kinyitni, jó is a cucc...

  • 2011.01.26 17:31:41Epercsibe

    A kulcs nélküli indítású autókat pl mostanában a BMW-ket úgy lopják, hogy a diagnosztikai csatlakozóra rádugnak egy kis kütyüt, ami a CAN buszra fellövi a motorindítás jelét. Szóval megkerülik a kulcsos védelmet, a rendszerbuszra küldik az indítójelet. Az motor beindul, a riasztó lekapcsol.

    Tehát egy modern kulcsnélküli autó elkötése a következő:

    1) zárbetét kihúz
    2) beül, szervíz csatlakozóra kütyü feldug
    3) 20mp és az autó indítható
    4) elhajt
    5) autót szétszed és alkatrésznek elad

    A problémát úgy érdemes orvosolni, hogy a szervízcsatlakozó jeleit egy rejtett kapcsolóval kell védeni. Ha nincs megnyomva, a jeleket össze kell kavarni. Ilyen már kapható és könnyű beépíteni, a BMW úgy tudom körlevelet küldött a tulajdonosoknak itthon erről.

  • 2011.01.26 17:33:23xlaci

    csak annyi kellene, hogy a kulcskártya működését ki-be lehessen kapcsolni és akkor már nem is lehet távolról továbbítani a nemlétező jelet.

  • 2011.01.26 17:37:30okoskodó

    Várjatok, ez nekem már bonyolút!

    Motorra vettem láncot. Gondútam tán leg vastagabb elég.

    Oszt, amikor a bácsi áttételes ollóval elnyisszantotta a boltban, -mert nem az egész tekercset vettem meg-, akkor nézem, hogy ez tán gyengusz lesz.

    Röndes lánc köll. :-))))

  • 2011.01.26 17:39:57lábaska

    Egyetértek a fentebb szólóval.A megoldás egyszerű, mint eg faék.Vagy inkább billenőkapcsoló:)

  • 2011.01.26 17:41:04Avatar

    "nincs annál kényelmesebb, mint zsebünkben a kártyával csak beszállni az autóba, és gombnyomással indítani."

    Hát ja, majd beleszakad az ember abba, hogy kivegye a kulcsot a zsebéből és bedugja a helyére... Mekkora kényelmi extra, igazán megér pár százezres ártöbbletet!

    "Mert a mikrofon nem igazan az optikai jelek fogadasara van kitalálva - nem hiszem, hogy annyira érzékeny lenne, hgoy a becsapódó fotonok hangját is észlelné..."

    És akkor még arról szót sem ejtettél, hogy a mobilokban alkalmazott hangtömörítési eljárás milyen frekvenciasávot enged át és mennyiben torzítja még azt is. :)

  • 2011.01.26 17:44:17butcher__

    Bocsi de már egy buta suzukinál is úgy van a kulcs nélküli nyitás, hogy az ajtón is van gomb, és ha azt nyomod, keresi a kártyát az autó, nem pedig a kártya szórja a jelet mindenfelé. Így nem is tudják befogni, ugyanott vannak mint a kulcsos feltörésnél.

  • 2011.01.26 17:45:33ele-nor

    és akkor ott tartanánk, mintha sima távirányítós központi zárunk lenne xlaci :) legalábbis szerintem.

    nekem nincs hasonló bajom, kocsimon a lopásgátló a láthatóan utólagos fényezés(khm, ha lehet annak nevezni), a kora, és a tény, hogyha valaki nem tudja, hogy kezelje a kicsit már rossz állapotban lévő kocsit, le fog vele fulladni az első két méteren :D ( de a vizuális lopásgátlása szerintem hatásosabb :P)

  • 2011.01.26 17:47:00scsaba1

    "Mint az infrás risztók. Bezárod/elhagyod a kulcsot, hazatelefonálsz az asszonynak hogy kerítse elő a pótkulcsot, ő nyomogatja a gombot a kulcson, te meg a kihangosított telefonnal mászkálsz körbe-körbe a kocsidon. Semmit nem hallasz, de a kocsi egyszer csak kinyílik:) A telefonon közvetíti az infrát (is)."

    Milyen telefon az ami hangszórón keresztül továbbítja a fény infravörös tartományát is? Jaj.....

  • 2011.01.26 17:48:18joci6n

    Lakat kell rá mint Mr Bean Minijére :D

  • 2011.01.26 17:49:56And37

    Infrahang is létezik. (Nem mintha tudnám hogy valóban van-e olyan slusszkulcs, ami ezzel működik, vagy telefon ami átviszi a 10Hz-et, de létezik.) Az "infra" az csak egy tartomány, mint ahogy az ultra is.

  • 2011.01.26 17:50:47Lizababa1123

    Úgy látom itt mindenki gyakorlottabb nálam ezért megkérdezem a véleményeteket illetve tapasztalataitokat, mert nekem nagyon ajánlgatják: mágneses indításgátló kijátszható könnyen? Oké, a trailer ellen nem véd semmi :-(, de erre tudtok vmit mondani? Több helyről hallottam, hogy hatásos lehet, hisz a tolvaj nem tudja hol van elrejtve az a pont amihez a mágnest kell érinteni - és amíg ez nem történik meg, az áramkör vagy mi a túró az nyitott, nem indul a kocsi.
    Bocsi ha hülyén fogalmaztam, nő vagyok, ha nem is szőke :-)

  • 2011.01.26 17:52:06para'zslo' pacikaki

    "xlaci
    csak annyi kellene, hogy a kulcskártya működését ki-be lehessen kapcsolni és akkor már nem is lehet távolról továbbítani a nemlétező jelet."

    és ezzel vissza is jutottunk a "régimódi" központi zár fogalmához :D

  • 2011.01.26 17:52:12Bodzaszedő Manager

    Vargabá' igenis közvetít infrát, és atomtámadás ellen is véd.
    Megmondta már régen Polgárjenő

  • 2011.01.26 17:52:13poronyt

    amit el akarnak vinni azt úgyis elviszik, őrizheti azt akárki, meg akármi...

  • 2011.01.26 17:54:03Lizababa1123

    Ja és az talán a kérdésemből következtethető, hogy nem kulcs nélküli indulós az autóm :-) Viszont sajnos a környéken sok a lopás, és jó lenne egy kis biztonság, és a pajzs meg hasonlók jelen pill-ban számomra drágák, ez meg állítólag 20E körül megvan.

  • 2011.01.26 17:58:17And37

    "Bocsi de már egy buta suzukinál is úgy van a kulcs nélküli nyitás, hogy az ajtón is van gomb, és ha azt nyomod, keresi a kártyát az autó, nem pedig a kártya szórja a jelet mindenfelé. Így nem is tudják befogni, ugyanott vannak mint a kulcsos feltörésnél."

    És ha valaki odaáll egy megfelelő adóvevővel az autó mellé és megnyomja a gombot, a másik pedig az adóvevő párjával a kártyát cipelő tulaj környezetében tartózkodik, akkor máris nyílik, nem? (Autó keres -> adóvevő továbbít -> adóvevő párja eljuttatja a felvett mintát a kártyának -> kártya válaszol, és ugyanez vissza.)

  • 2011.01.26 17:58:48Bodzaszedő Manager

    Amúgy meg ez a kulcs nélküliség nagy lófaszt se ér, képzeljük el, hogy Jani bemegy a szandaszőlősi Nesze Pina csárdába, hanyag mozdulattal kidobja a merci inditókártyát a pultra, csapos Marika meg visszakérdez, hogy "mit villantasz itt azzal a shurikennel öcsi?" és elmegy este Jóskával, akinek W124-ese van...

  • 2011.01.26 18:02:38scsaba1

    And37

    Autóriasztók távirányítókról beszélve az infra csak fényt jelenthet. Telefonon max. (ha eltekintünk néhány dologtól, ami miatt nem lehet) csak infrahangot lehetne átküldeni.

    Ezeket a távirányítóknak az IR diódáját az autó egy bizonyos pontjára kell irányítani, relatív közelről.

    Nem úgy, mint az RF távirányítót, amit akár a zsebedben is megnyomhatsz a lépcsőházban.

  • 2011.01.26 18:03:25mtk001

    A híres, borzasztó drágán árult autóelektronikák ...

  • 2011.01.26 18:06:09scsaba1

    Lizababa1123:

    [link]

    A védelem attól is függ, hogy a relé ne szokványos dolgot szakítson meg, amire mondjuk 2 perc matekozás után rá lehet jönni.

  • 2011.01.26 18:07:19VargaBa

    Az "infra" az csak egy tartomány, mint ahogy az ultra is.
    Szerintem rádió jelekkel kommunikál, vagyis küld kódot :)


    Bodzaszedő Manager
    Vargabá' igenis közvetít infrát, és atomtámadás ellen is véd.
    Megmondta már régen Polgárjenő

    Jó neked, kiváncsi lennék arra a telefonra :) Az enyém elég jónak mondható, de szerintem nincs benne olyan érzékeny mikrofon :) Okításul: Az infrahang az emberi fül számára még nem hallható frekvencia tartomány. Ami 20-22Hz alatti tartományt jelent. telefonokba nem szokás olyan minőségű mikrofont beépíteni, ami ezt "tudja", olyan hangszórót meg főleg nem.... Ezek után ne vitatkozzunk már ilyesmiről. Infravörös fényt meg felejtsük is el...

    Lizababa1123: föntebb írtam az iButton-t:-) Jó megoldás, csak akkor még arra is figyelni kell, nem csak kulcsra.

  • 2011.01.26 18:09:32volánrulz

    Jamesblond te valami szuper kém lehetsz ám

    "kihangosított telefon-nal infrát átvinni"
    még jó hogy az infra a fény tartományába esik
    legalább is ezek úgy működtek mint a TV távirányító

    ha azt mondod hogy a telefon infráján keresztül talán még el is hiszem...

  • 2011.01.26 18:10:33csuvel

    Jamesblond:
    Az a kibaszott fránya TV távszabályzóm akkor miért nem működik ha csak egy kicsit jobban elfordítom a Tv irányából?

    Szóval baromi nagy hülyeséget mondtál fiam, mert az egyik fény, a másik meg rádió jel.

  • 2011.01.26 18:12:30And37

    scsaba1: tény, hogy nincs értelme egy infrahangos távirányítónak (ultrahangos viszont létezik, autótávirányítóban nem tudom - ez lehet az urban legend alapja?), viszont csak infráról írt az eredeti hozzászóló, a fényt a többiek tették hozzá.

    Ha barkácsolós kedvében van és méretes hangfallal, több perc alatt akar autót nyitni akkor az infrahangos távirányító is működne.

  • 2011.01.26 18:18:16Gépötty

    @Jamesblond: GigaLOL!!! Rég röhögtem ilyen jót!
    @Lizababa1123: 20-ért kicsit drágállom, de ezek a legegyszerűbb indításgátlók, amik ugyanúgy megkeserítik a tolvaj életét, mint a sokkal bonyolultabbak. Előnye az egyediség, a jóembernek halvány lila gőze sincs, hogy mit keressen (arról se, hogy keresnie kell valamit). Amúgy ezt a funkciót egy rejtett kapcsoló is tudja.

  • 2011.01.26 18:27:00szenon

    Nekem azt mondták, hogy a leghatásosabb, ha teszünk be egy üzemanyagot elzáró szelepet egy rejtett kapcsolóval és kombináljuk váltózárral. Nekem meg van:))

  • 2011.01.26 18:27:38matatom

    @alig se: ott a pont!
    Filléres felhasználói megoldás: egy jól árnyékoló fém dobozka a "kulcsnak" (fém névjegykártya tartó, cigaretta tárca).
    Filléres megoldás az autógyártóknak: kizárólag gombnyomásra működő és kommunikáló "kulcs".
    Akinek fárasztó egy gombot megnyomni, vagy venni egy fém dobozkár és beletenni a kulcsot, annak javaslom hogy adja egyenesen a tolvaj kezébe, vagy vegye az ő nevére a vadi új autóját. Hülyeség, és hanyagság ellen nincs védelmi eszköz.

  • 2011.01.26 18:29:30F/

    @csuvel

    "Szóval baromi nagy hülyeséget mondtál fiam, mert az egyik fény, a másik meg rádió jel."

    Nem elektromágneses hullám mindkettő?

  • 2011.01.26 18:30:29SÜN

    véleményem szerint a jobb szemmel rendelkező véglények kiszúrják hogy minden alkalommal egy mágnest érintesz a motorháztető bal felső sarkához mielőtt kinyitod a kocsit...

  • 2011.01.26 18:31:56F/

    @matatom

    De akkor meg a fém dobozkából kell kivenni a kártyát, ha be akar az ember szállni a kocsiba...

  • 2011.01.26 18:32:10aetna

    Essen már le valakinek, hogy jamesblond tréfált...Tudjátok, mi az a szmájli?!

  • 2011.01.26 18:35:41waffen55

    Szerintem a jó casco mellett sokat segíthet a teljesen fedő kormányzár plusz váltózár kombi - ezt még lehet fejelni egy titkos kapcsolóval is .

  • 2011.01.26 18:41:47mozaic

    Szerintem az infrahangos távirányító nagyon menő lenne. Például a magán tengeralattjárókhoz. Ugyanis az infrahang tartományban folyadékokban vagy szilárd közegekben lehet jó adatátvitelt elérni. :)

    Azért az ilyent még Bodzaszedő Manager csaposnéja is megirígyelné. Főleg, ha a Tiszavirág-hídnál lenne kikötve a ladik. :)

  • 2011.01.26 18:42:31Gépötty

    @SÜN: Nem kívül kell hozzáérinteni, hanem amikor beül, valahol kézközelben. Ha jól van beszerelve, és nem figyeli valaki közvetlen közelről a mozdulatot, észre sem venni. Hátránya, hogy akinek kölcsönadod, a szerelőnek, stb. meg kell mutatni a titkot, ami onnantól már nem titok.

  • 2011.01.26 18:44:15mernokbazis.hu

    Hihetetlen sokféle autó lopható el antennával:

    [link]

  • 2011.01.26 18:45:18And37

    A váltózárnál még a váltóáram nyújt biztosabb védelmet, csak ott lopási kísérlet után a tulajt büntetik...

  • 2011.01.26 18:47:58Fürtike

    Józsikám ugy néz ki nem lesz meg jövőre az előirt profitja a cégnek!
    Csinájjá mán valamit amivel nagyobb profitot varázsolhatunk!
    Próbáljá faragni a gyártási költségeken!
    Há nem tudom lacikám mit faraghatunk még le amit lehet már mindent müanyagból csinyálunk Az anyagminőségen sem tudunk már hozni mert azé 3 évet el köll menni a kasznyinak...na várjá csak!
    Van az a bizgentyü a kormány alatt!Na az tiszta aluminium meg egy komplett gyártási feladat és jó drágán adja a beszálító!
    Találjunk ki valamit helyette nem kell az oda!
    Jóvan Józsikám ez talán jó lesz csak szólni kell a marketinges Icukának ,hogy kreáljanak valami fedősztorit aminek ezek a barmok még örülnek is!
    Na számoljunk!Kapnak helyette egy dizányos müanyagkártyát ezzel automkánt megspórolunk 12.24 ojrót,az 1000 ótónál mán 12240ójró jóvan Lacikám meglesz az előirt profit!
    Köszike!
    Autógyártás 21.század:D