Erősödik az Aston Martin V8 Vantage

2011.01.28. 11:20

Az S változat nagyobb teljesítményű, jobb váltót és még sportosabb hangolást kapott. Talán így könnyebben érvényesül a Ferrari California és a Porsche 911-es mellett.

Az Aston Martin nem nagy vállalkozás, nagy fejlesztésekre nemigen nyílik lehetősége, így a V8 Vantage műszaki megoldásait csiszolták tovább, egy sportosabb típus kialakítása érdekében. A Vantage S minden téren csak egy kicsivel nyújt többet, mint az alapváltozat, de a sok módosítás együtt talán vonzóbbá teheti a drágább kivitelt. A 4,7 literes V8-as motor teljesítményét például 420-ról 436 lóerőre növelték, a legnagyobb nyomatéka pedig 20 Nm-rel, 490 Nm-re növekedett. Ennél talán egy kicsivel még lényegesebb fejlesztés az új, hétfokozatú Sportshift II váltó: ez két olasz cég, a Graziano és a Magnetti Marelli közös fejlesztésének eredménye. Nem csak a fokozatok száma szaporodott eggyel, de a kapcsolási időt is csökkentették 20 százalékkal. Valamivel rövidebb lett az autó végáttétele is, de a plusz sebességi fokozat miatt a végsebesség mégis 305 km/h-ra nőhetett.

A tervezők célja egy feszesebb, közvetlenebb, agreszívebben vezethető sportkocsi elkészítése volt. Ennek érdekében csökkentették a kormányáttételt, nagyobb teljesítményű első fékeket, szélesebb hátsó gumiabroncsokat és feszesebb rugókat, illetve lengéscsillapítókat építettek az S-be. Kívülről azonban alig változott az autó, csupán a 19 hüvelykes felnik, a nagyobb első légbeömlő és a hosszabb hátsó légterelő jelzi, hogy a sportosabbik Vantage V8 kivitelt látjuk.

A többség számára persze továbbra is megfizethetetlen a Vantage S: a legolcsóbb kivitel is 102 500 angol fontba kerül, azaz átszámítva mintegy 32,5 millió forintot kérnek érte – ehhez jönne még az ÁFA és a regisztrációs adó, azaz itthon inkább 45-50 millió körül lehetne hozzájutni egy-egy példányhoz.