Sport-Wartburg helyett

2011.04.14. 06:24

Egy időben úgy tűnt, csak egy újabb hamvába haló terv a szocialista sportkocsigyártóból Lotus kereskedővé lett Melkus család ötletéből. Az első tervek óta lezajlott egy pénzügyi világválság, így magunkban el is temettük a keletnémet próbálkozást. Kár volt.

Az idei Top Marques kiállításon Monacóban ugyanis látható lesz a kész autó, a Melkus RS 2000. A felismerhetően Lotus fazonú csukott kétüléses megőrzött valamennyit a híres előd, az RS 1000 karakteréből: megmaradtak a sirályszárny-ajtók és az orr-rész arányaiban is van valami ismerős, mégis egy minden porcikájában korszerű autóról van szó. A könnyű, mindössze 975 kilogrammos, középmotoros gép kétliteres turbómotort kap, amely a GT változatban 300, a GTS-ben 350 lóerős. Az előbbi 4,5, az utóbbi 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a végsebessége mindkettőnek 300 km/h körüli. A többi részlet is ígéretes: dupla kuplungos váltó, szénszálas karosszériaelemek, AP gyártmányú versenyfékek és állítható Öhlins rugóstagok kerülnek az RS 2000-esbe, amely így akár pályanapos hobbi-versenyautónak is megfelelhet.

A tervek szerint csupán évi 25 példány készül majd, ami érthető, hisz a Melkus üzem csupán egy nagyobbacska szerelőműhely, viszont ilyen sorozatnagyságnál az autó ára félelmetesre adódik. A GT változat 122 ezer, a GTS 148 ezer euróba kerül, ennyiért viszont már egész tisztességes sportkocsikat kapni másutt is, azaz maradnak a megszállottak. Ha lesz évi 25, a kis cég akár a bővítésen is gondolkodhat.