Meglepetés: az új 1-es BMW

2011.06.06. 12:10

A BMW szoktatja a közönséget az új kompakthoz, amelyet szeptemberben tapogathatunk meg először a Frankfurti Autószalonon. Amit a neten keresztül közölni lehet, azt mind elárulták már most.

Az F20 jelzésű modell afféle evolúciós terméknek tűnik, leglábbis az övvonal felett nagyon hasonlít az elődjére. Alatta persze alaposan átrajzolták, méghozzá elég bátran. Van benne valami a Bangle-BMW-k merész részletmegoldásaiból, így az első lámpák formája, a motorháztető élei vagy a hátsó kerekek körüli domborulat. A maszk és az új lámpák lelkiismertlenül gonosz arckifejezést eredményeznek, ami ugyan biztosan megosztja majd a közönséget, de ez még mindig jobbnak tűnik, mint az 5-ös vagy a 7-es konfliktuskerűlő fazonja.

Az új 1-es nagyobb lett, mint korábban, ami egyértelműen a hibajavítás kategóriájába tartozik, hiszen az előző változat a szűk hátsó ülések miatt kapott rengeteg kritikát. Ezen részint 30 mm-es tengelytáv-nyújtással, részben hosszabb hátsó ajtókkal igyekeztek segíteni. A teljes autó 85 mm-rel lett hosszabb, a teljes hossza 4234 mm. A szélessége 1765 mm, ami 17 mm-es többletet jelent, csak a magassága maradt változatlan (1421 mm). A nyomtávok is szélesedtek, elöl 51, hátul 72 mm-rel. A most bemutatott ötajtós csomagtartója kifejezetten nagynak számít ebben a kategóriában, különösen annak fényében, hogy maradt a hátsókerék-hajtás. A térfogata VDA szabvány szerint 360 liter, ami nem tűnik soknak, de a VW Golf 10, a Ford Focus 44 literrel kínál kevesebbet.

Műszaki téren is akad néhány komoly újdonság. Az egyik a turbós benzinmotor-család, amely egyelőre kéttagú. Az 1,6 literes négyhengeres a 116i-ben 136, a 118i-ben pedig 170 lóerős. Egyelőre a kétliteres dízel az egyes másik motorja, ez 116, 143 vagy 184 lóerős lehet, attól függően, hogy 116d, 118d vagy a 120d van-e az ötödik ajtóra írva. Később persze lesznek más motorok is, köztük 1,5 literes, háromhengeres dízelek és benzinesek, illetve itt is bevetik a kétliteres, 245 lóerős turbómotort. Az új egyes padlólemezét már felkészítették összkerék-hajtás fogadására is, bár eleinte ilyen modellt sem kínálnak. A motorokhoz hatfokozatú kézi váltó, vagy opcióként nyolcsebességes automata tartozhat.

A legkisebb BMW felszereltsége persze a márkához illő színvonalú, távolságtartós tempomattal, aktív fényszórókkal, tolatókamerával, sávelhagyás- és táblafigyelővel, internet-kapcsolattal, Facebookkal és Twitterrel, meg ami még szem-szájnak ingere.