Amikor az M5-ös tanulmányautó bemutatójára pár pillanatra begurultak egy furcsa M3-as limuzinnal, már beindult a pletykagyár. A találgatásnak vége: a nürburgringi 24 órás versenyre elhozzák a különleges kiadás szériaváltozatát.
A kifutó 3-as BMW M-es változataiból láttunk már néhányat: a kupé, kabrió, limuzin trió mellett a pályanapokra szánt GTS-nél kezdtek rájönni a bajorok, hogy van az a réteg, amely boldogan kifizeti a dupla árat egy gyári tuningos M3-asért. Ugyanezt a receptet követi az M3 CRT névre keresztelt négyajtós is, amelyet nagyrészt meglévő alkatrészekből legóztak össze.
A CRT rövidítés jelentése Carbon Racing Technology, vagyis szénszálas versenytechnika, ami arra céloz, hogy a limuzinba az eddigieknél lényegesen nagyobb mennyiségű karbonszálas műanyag került. Az összesen hetven kilós súlycsökkentésből ugyan csak kis részben felelős a szénszálas erősítésű műanyagból készült motorháztető, viszont az alumíniumhoz képest is felezték a súlyát, és olyan hatékony technológiával készült, amelyet később nagyobb sorozatoknál is használni szeretnének.
A fogyókúra az ülésektől kezdve az első és hátsó légterelőkön át sok apróságot érint, de a CRT inkább attól lesz ütőképes, hogy a komplett technikát átemelték a GTS-ből: a 450 lóerős V8-as, a hétsebességes duplakuplungos váltó, a futómű és a kipufogó is a legkeményebb M3-asból érkezik. Így 4,4 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/h sebességet és 290 km/h-nál tilt csak az elektronika.
Az M3 CRT mostantól rendelhető, de mindössze 67 példányban fogják legyártani, pedig a GTS-szel ellentétben minden kényelmi extrával felszerelt négyajtós az átszámítva 35 millió forintos árával is feltehetően nagy sikert fog aratni.