Quimera: hétszáz kristálytiszta ló

2011.08.16. 16:42

A Quimera AEGT nevű gépet nehéz hová tenni. Első ránézésre olyan, mintha egy újabb esélytelen sportkocsigyártó manufaktúra terméke lenne, amely a nagy nevekkel próbál versenyre kelni, de ez a séma mégsem illik rá tökéletesen. A háttérben komoly tudományos munka áll, és a cél sem a gazdagság, vagy a hírnév.

A világ legerősebb elektromos sportkocsijának nevezik, ami akár igaz is lehet. Az ultramodern, karbon-karosszériás sportkocsiba három motor került, amelyek összesen 710 lóerőt adnak le, így az AEGT nem csak gyorsulásban veheti fel a versenyt a benzines szupersportkocsikkal, de végsebességben sincs nagyon lemaradva: képes elérni a 300 km/h-t. Ahogy sejthető, a Li-polimer akkumulátorok nem képesek annyi energiát tárolni, amennyi kilométerek százain át való száguldásra elegendő volna. Ilyesmivel nem is dicsekszik a gyártó, a Quimera nevű, egyetemekből és vállalatokból álló nemzetközi konzorcium, és az AEGT-t csupán kísérletnek szánták. Annak elég formás, a valaki azt mondaná, hogy holnaptól gyártani fogják, talán még azt is elhinnénk. Pedig a cél csupán az adatgyűjtés volt a kettes számú prototípus tervezése előtt, amely egy lépéssel közelebb viszi a céget a villany-sportkocsi gyártásához.

A végcél persze egy majdani kész termék, de úgy néz ki, a Quimera mögött álló befektetők nem türelmetlenek, kivárják, míg az elektromos sportkocsi eljut a gyártásra kész fázisig – a kérdés az, hogy erre mikor kerülhet sor.