Az Audi csodafegyvere

2011.09.13. 17:40

A német túrakocsi-bajnokság, ismertebb nevén a DTM évek óta az Audi és a Mercedes csatájáról szól, amelyből legutóbb a C osztályból épített versenyautók jöttek ki jobban. Az Audi azonban ismét a csúcsra tör, különösen most, hogy a BMW is beszáll, így két legnagyobb riválisa ellen szállhat ringbe egyszerre.

A megváltozott szabályoknak megfelelően ismét indulhatnak kupé-alapú versenyautók a sorozatban, így minden gyártó új versenyautót épít. Az Audi az A5-ös alapú R17-est, 460 lóerős V8-as versenymotorral, hátsókerék-hajtással, brutálisan széles futóművel és nagy szárnyakkal illetve légterelőkkel. Ennek a gépnek persze nincs sok köze az utcai megfelelőjéhez, csak a tető és néhány méret, például a tengelytáv stimmel. Az új gép egyébként jóval kevésbé radikális, mint az elődje – a DTM új szabályrendszere többek közt azt a célt is szolgálja, hogy a fejlesztés olcsóbb legyen. Az Audinak állítólag vagy 40%-kal került kevesebbe az új A5 versenyautó elkészítése, mint az előd A4-esé annak idején.

Az A5-ös homologizációja 2012 március 1-én lép életbe, így a következő szezonban már indíthatják a DTM futamain.