A leggyorsabb négyüléses kupé?

2011.11.11. 18:13

A Dubaiban bemutatott hófehér kupéba a Brabus csúcsmotorját építették, amely már 800 lóerős, miközben teljesíti az Euro5 szabványt is.

A 6,3 literes, ikerturbós V12-es látszólag keveset változott az elmúlt években, csak a károsanyag-kibocsátás javult és a teljesítmény növekedett minden változattal. Valahol 700 lóerő körül kezdődött a gép pályafutása, most pedig 800 lóerős, és próbapadon 1420 Nm-t is leadhat, ám ezt még a speciális, nagy teherbírású, ötfokozatú automata váltó sem bírná hosszabb távon, így elektronikusan korlátozzák a csúcsnyomatékot 1100 Nm-re. Nem mintha hiányozna az a többlet-nyomaték: a bő két tonnás kupé így is 3,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, 10,3 alatt a 200-at, és a végsebessége is meghaladhatná a 350 km/h-t, ha nem állítaná meg a gyorsulást az elektronika, nagyobb sebességnél ugyanis könnyen instabillá válhatna a gép, ami végzetes következményekkel járhatna.

Pedig nem csak a motor és a váltó más, mint a gyári CL-en: a futóművet 2,5 centivel lejjebb ültették, a fékekben elöl hat dugattyú és egy 405 mm-es féktárcsa lassít egy-egy kereket, de hátra is négy dugattyú és 380-as tárcsa jutott. A hátsó kerekek 295/25-ös méretű, különlegesen nagy teljesítményre méretezett Continental, Pirelli vagy Yokohama gumikból és 21 hüvelykes felnikből épülnek fel, és a hajtás a hátsó kerekekre 40%-ban önzáró diffiken keresztül jut el.

A Brabus legújabb szörnyetegének árát egyelőre nem ismerjük, de a bemutató helyszíne nyilván nem véletlen: az arab olajállamok környékén fordul elő a legtöbb potenciális vásárló.