A VW és a Hyundai az idei év két nyertese

2011.11.19. 09:31

Az idei év globális autópiaci győztesei a Volkswagen és a Hyundai - derül ki egy német autópiaci tanulmányból, amely 18 autógyártó idei helyzetét vizsgálta, értékesítési mutatóik alapján. A VW előreláthatólag 14 százalékkal, a dél-koreai Hyundai 12 százalékkal növeli eladásait az idén.

Ugyanakkor a 2010-ben világelső Toyota várhatóan 17 százalékot veszít tavalyhoz képest, elsősorban a tavaszi japán természeti és atomkatasztrófa miatt. A nagy német gyártók, mint a VW, a Daimler és a BMW összesítve 11 százalékkal növelik eladásaikat, az amerikai nagyok - a General Motors, a Ford és a Chrysler – pedig átlag 10 százalékkal. Ezzel szemben a japán autógyártó konszernek értékesítése átlag 11 százalékkal csökken tavalyhoz képest.

Az idei világranglistát az előzetes eredmények szerint a General Motors vezeti majd, várhatóan 9 millió eladott autóval. A második a Volkswagen, 8,2 millióval. A Toyota 6,9 millió járműve a harmadik helyre lesz elég, míg a negyedik - várhatóan 6,4 milliós értékesítéssel - a Hyundai.

A jövő évre a tanulmány csak csekély bővülést vár a globális autópiacon, ahol a meghatározó az lesz, hogy a japán gyártók megpróbálják visszaszerezni elvesztett pozícióikat. Ez növekvő versennyel és csökkenő nyereségekkel jár majd.