Passat Alltrack: a spórolós Allroad Quattro?

2011.11.23. 18:11

Az Audi eredetileg szükségmegoldásnak szánta az Allroad Quattrót – az A6 kombi emelt változatát – de egy új, népszerű kategória lett az eredmény. Most pedig a Volkswagen is elkészítette saját változatát, Passat Alltrack néven.

Az új modell tökéletesen hozza a terep-kombik minden lényeges ismérvét. A karosszériáját 3 centivel megemelték, és négykerék-hajtást kapott, így jobb minőségű földúton sem kell félteni. Ráaggattak néhány díszítőelemet is, amelyek a terepjárókat idézik: fényezetlen fekete műanyag sárvédő-szélesítéseket, és a lökhárítók aljába kartervédő-utánzatokat kapott a gép. Ettől persze nem lett terepjáró, de valamelyest javítottak a terepszögein is: elöl 9,5-ről 12,8-ra, hátul 13,5-ről 16 fokra nőttek. A hajtásrendszer sem az a tipikus off-roados megoldás, Haldex-kuplungos rendszerű, és alaphelyzetben csak a hajtónyomaték 10%-át küldi a hátsó kerekekre. Az arány persze akár 100%-is is növekedhet, ha az első kerekek megcsúsznak. Van még benne egy off-road üzemmód, amely 30 km/h alatti sebességnél kapcsolható be: ilyenkor aktiválódik a lejtmenet-vezérlő, amely 10 foknál meredekebb lejtőn magától fékezgeti az autót, megakadályozva, hogy túlzottan begyorsuljon, illetve az ABS és az elektronikus differenciálzár programja is megváltozik.

A Passat Alltrack 160 és 210 lóerős benzines turbómotorokkal, illetve 140 és 170 lovas dízelekkel lesz kapható. A leggyengébb, dízelmotoros változatnál az összkerék-hajtást már külön kell majd megrendelni, viszont az erősebbik dízeles és benzines változatokban a duplakuplungos automata váltó is az alapfelszereltség része lesz. A típust meglepő módon Tokióban mutatják be a nagyközönségnek december elején, a forgalmazást viszont csak tavasszal kezdik.