Addig fojtogatták, míg kitágult az orrlyukuk

2012.01.05. 16:04


A francia-japán Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo trió összehangolt fészliftjét a pár nap múlva nyitó Brüsszeli Autószalonon mutatják be, de már most körbeküldték a fotókat, nehogy valaki meglepődjön.

Az új orr talán a 2009-ben már egyszer átfésült Citroën C1-esen a legfeltűnőbb. A DS3 óta tudjuk, hogy cápafogat kell látni a kötény szélére biggyesztett függőleges LED-sorokban - mostantól a C1-es harcias nappali világításától is retteghetünk. A korosodást a feljebb csúszott homlok, vagyis motorháztető jelzi, így most már befér alá az átrajzolt embléma. A külső átdolgozása itt nagyjából véget is ér, ha nem számoljuk a vadonatúj 14 hüvelykes felniket, amelyekkel megpróbálják feldobni az amúgy még mindig elég pofás összhatást.

A Peugeot-ikernél is az új autóknál már kötelező nappali világítás a legjellegzetesebb stíluselem: nála vízszintesen rejtették el a LED-csíkot az átdolgozott légbeömlők szélein, viszont elspórolták a motorháztető átalakítását. Helyette a felszereltségi csomagokat gyúrták át, hogy megpróbálják fenntartani az érdeklődést a Peugeot-törpe iránt.

Nem maradt más a Toyotának, minthogy a kitágított levegőbeömlő aljára tegyék a világító diódákat, és teljesen átdolgozzák a felszereltségi szinteket; még az árát is csökkentették, Hollandiában 7990 euróra. Az átszámítástól ezúttal eltekintenénk, egyrészt mivel a magyar árképzés független ettől, másrészt nem szeretnénk, hogy hírünkben estére durva pontatlanság legyen olvasható.

Közös pontja a hármas frissítésnek a motor átdolgozása: változatlan 68 lóerő csúcsteljesítmény mellett már mindössze 4,3 literes fogyasztásra sikerült dresszírozni az egyliteres háromhengerest. Ezzel a szabvány szerinti széndioxid-kibocsátása mindössze 99 g/km, amivel Nyugat-Európában jelentős adó- és egyéb kedvezményekre jogosult.