Hexaspace: sokszögű rémség

2012.01.06. 06:12 - Hírszerkesztő

A Hyundai Indiában mutatta be a HND-7 Hexaspace tanulmányt, amely több szempontból is a Daciát juttatta eszünkbe. Egyrészt alapkoncepcióját nézve nagyon hasonlít a Dusterre: ugyanolyan kis szabadidőautó-szerűség, másrészt ugyanúgy elég ügyetlen a formája. A nagy különbség, hogy a koreai tervezők valószínűleg nem direkt rontották el a munkájukat.

Az ix20-as alapjaira épített hobbiterepjáró ötlete nem rossz – a 4,3 méter hosszú, 1,82 méter széles és 1,65 méter magas gép jól passzol az aktuális divathoz – de a kivitelezés talán túlságosan is kísérleti. Látszik, hogy a tervezők gátlástalanul játszottak az élekkel és szögletekkel, és annyi biztos, hogy az eredmény érdekes, de az arányai valahogy nem stimmelnek. Az íves tető összeveszik az ablakok szögletes-lépcsős kontúrjával, a retro-hatású első sárvédők sehogy nem jönnek össze az oldalfal modernkedő kialakításával. Egy tanulmányautó esetében ennyi persze belefér, de nem valószínű, hogy egy ilyen formát lelkesen fogadna a közönség.

A műszaki tartalom viszont egyértelműen azt mutatja, hogy a koreaiak továbbra is mérföldes léptekkel faragják le a hátrányukat a motorfejlesztésben. A távol-keleti gyártók közül lényegében elsőként kezdik kiaknázni a kis turbómotorokban rejlő lehetőségeket: a HND-7-esbe 1,2 literes, közvetlen befecskendezéses, benzines turbómotor kerül, amely nagyjából egy erősebb 1,6 literes szívómotor teljesítményét hozza. A belső tér is kifejezetten érdekes: bár az autó nem nagy, három üléssorban nyolc jó embernek kínál helyet. Ilyenkor persze kevés hely jut egy-egy főnek, de az eltoltan elhelyezett üléseknek köszönhetően igy sem törik össze egymást az utasok. Összecsukhatók az első két üléssor középső ülései, így hat főnek már csaknem kényelmes lehet, a középső üléssor eltávolításával pedig szabályosan terpeszkedhetnek a hátsó utasok.

Abban nem érdemes kételkednünk, hogy a Hyundai el fogja készíteni az ix20 alapú szabadidő-autót, de az is hasonlóan valószínű, hogy új formatervet kell faragniuk hozzá – ezzel ugyanis könnyen a Ssangyong Rodius sorsára juthatna a majdani szériamodell.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

javítókészlet, fékmunkahenger
HYUNDAI S COUPE 1.5 i Kupé 1990-1996
2188 Ft
olajszűrő
HYUNDAI ix20 1.4 CRDi Ferdehátú 2010-2013
1976 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The fairytale of four-litre cars
The objective of using less fossil fuel, thus keeping our greenhouse as cool as possible is good. However, the way European lawmakers are trying to make this happen is pointless and harmful.