Hexaspace: sokszögű rémség

2012.01.06. 06:12 - Hírszerkesztő

A Hyundai Indiában mutatta be a HND-7 Hexaspace tanulmányt, amely több szempontból is a Daciát juttatta eszünkbe. Egyrészt alapkoncepcióját nézve nagyon hasonlít a Dusterre: ugyanolyan kis szabadidőautó-szerűség, másrészt ugyanúgy elég ügyetlen a formája. A nagy különbség, hogy a koreai tervezők valószínűleg nem direkt rontották el a munkájukat.

Az ix20-as alapjaira épített hobbiterepjáró ötlete nem rossz – a 4,3 méter hosszú, 1,82 méter széles és 1,65 méter magas gép jól passzol az aktuális divathoz – de a kivitelezés talán túlságosan is kísérleti. Látszik, hogy a tervezők gátlástalanul játszottak az élekkel és szögletekkel, és annyi biztos, hogy az eredmény érdekes, de az arányai valahogy nem stimmelnek. Az íves tető összeveszik az ablakok szögletes-lépcsős kontúrjával, a retro-hatású első sárvédők sehogy nem jönnek össze az oldalfal modernkedő kialakításával. Egy tanulmányautó esetében ennyi persze belefér, de nem valószínű, hogy egy ilyen formát lelkesen fogadna a közönség.

A műszaki tartalom viszont egyértelműen azt mutatja, hogy a koreaiak továbbra is mérföldes léptekkel faragják le a hátrányukat a motorfejlesztésben. A távol-keleti gyártók közül lényegében elsőként kezdik kiaknázni a kis turbómotorokban rejlő lehetőségeket: a HND-7-esbe 1,2 literes, közvetlen befecskendezéses, benzines turbómotor kerül, amely nagyjából egy erősebb 1,6 literes szívómotor teljesítményét hozza. A belső tér is kifejezetten érdekes: bár az autó nem nagy, három üléssorban nyolc jó embernek kínál helyet. Ilyenkor persze kevés hely jut egy-egy főnek, de az eltoltan elhelyezett üléseknek köszönhetően igy sem törik össze egymást az utasok. Összecsukhatók az első két üléssor középső ülései, így hat főnek már csaknem kényelmes lehet, a középső üléssor eltávolításával pedig szabályosan terpeszkedhetnek a hátsó utasok.

Abban nem érdemes kételkednünk, hogy a Hyundai el fogja készíteni az ix20 alapú szabadidő-autót, de az is hasonlóan valószínű, hogy új formatervet kell faragniuk hozzá – ezzel ugyanis könnyen a Ssangyong Rodius sorsára juthatna a majdani szériamodell.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

olajszűrő
HYUNDAI ACCENT 1.5 i 12V Ferdehátú 1994-2000
1200 Ft
törlőlapát
HYUNDAI SONATA 2.4 16V lépcsőshátú 1998-2001
4574 Ft
gyújtógyertya
HYUNDAI ix35 2.0 zárt terepjáró 2010-2013
1662 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The Mazda MX-5 has to go
The MX-5 is not ideal for a dog owner. Is the BMW E36 Compact the solution?