2012.03.05. 18:15

A szenior újságírókból álló zsűri nem hazudtolta meg korábbi szokásait: a legelőremutatóbb konstrukciót értékelték a legtöbbre. Ahogy tavaly a Nissan Leaf, vagy korábban a Toyota Yaris, most a Chevrolet Volt-Opel Ampera páros győzött, maga mögé utasítva a hagyományosabb felépítésű modelleket.

 

A jelvényüktől eltekintve azonos felépítésű konnektoros hibrid modellek 330 pontot szereztek, így meglehetős fölénnyel nyerték meg az európai Év Autója címet. A második helyet 281 ponttal a VW Up!, a harmadikat 256 ponttal a Ford Focus harmadik generációja kapta. A többi döntős típus jelentős lemaradással követi az első hármat: a Range Rover Evoque 186, a Fiat Panda 156, a Citroen DS5 144, a Toyota Yaris 122 pontot gyűjtött az 59 szakújságírótól, akik 23 európai országot képviselnek a zsűriben.

A Volt-Ampera páros műszaki szempontból kétségtelenül a leginkább környezetbarát az idei indulók közül, hiszen a hajtást villanymotorok végzik, amelyeket az autó orrába épített benzinmotor egy generátoron keresztül táplál, de már csak akkor, ha a nagy kapacitású, hálózatról is tölthető Li-ion akkumulátorban tárolt energia már elfogyott. Így lényegében az első néhány tíz kilométeren tisztán elektromos járműként használható, és csak hosszabb utak alkalmával kezdi szennyezni a környezetet.

Az előremutató megoldás egyetlen hátránya, hogy egyelőre hasonlóan drága, mint a tisztán elektromos üzemű modellek. A Voltnak és az Amperának így igazán jól jön az Év Autója cím, hiszen a többi, hasonló használati értékű modellhez képest többszörös áron érkezik.