Hírek Hírek

Továbbadja a VW a Golf alapjait?

2012.03.26. 15:14 - Hírszerkesztő

A Volkswagen csoport eddig nemigen adott át technológiát más gyártóknak, de ez a gyakorlat változhat. A cég legnagyobb, és mindeddig legdrágább fejlesztésének eredményét a konkurencia is megkaphatja, persze egy kicsivel később.

Eddig fel sem merült a gondolat, hogy az MQB struktúra, amelyre az egész jövőbeli Volkswagen, Skoda és Seat, illetve a fél Audi választék épül, máshogy is kikerülhet a cégcsoporttól, mint ipari kémkedés révén. A vállalatóriás gyártásért felelős igazgatója, Michael Macht azonban azt mondja, akár két-három év múlva meg lehet majd venni a rugalmas padlólemezt. Az indok, amiért a VW eladná a gyártás jogait, egyszerű. Elképzelhetetlen összeget, összesen mintegy 60 milliárd eurót költöttek a szerkezet kifejlesztésére, amelyre a Polótól a Passatig többféle méretű autó épülhet, úgy, hogy az alkatrészeik többsége azonos lehet. És a költekezésnek még nincs vége, hiszen az MQB alapú autók gyártását és forgalmazását még be kell indítani.

Így, bár hosszú távon hatékonyabbá válhat a termelés, az MQB rendszer a jelenlegi, igen magas nyereséhányad megtartása mellett is vagy hat-hét év alatt hozza vissza a belefektetett pénzt, azaz egy teljes autógeneráció fut majd ki, mire tisztán nyereséget hozhat a megoldás. A megtérülési folyamatot jócskán gyorsítaná, ha más gyártók is ezt a platformot kezdenék használni, hiszen így minden egyes MQB-re épülő idegen modellért elkérhetne a Volkswagen néhány százmillió eurót.

Két-három évnyi titkolódzásnál többnek amúgy sem volna sok értelme, hisz ennyi idő alatt a konkurencia a beszállítókon keresztül, vagy a Volkswagenek szétszedésével amúgy is hozzájuthat az érdekesebb műszaki megoldásokhoz.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

légszűrő
VW CC 2.0 TSI Kupé 2011-2013
3254 Ft
fékbetét készlet, tárcsafék
VW POLO 60 1.7 SDI Ferdehátú 1997-1999
8160 Ft
hosszbordás szíj
VW AMAROK 2.0 TDI 4motion Pick-up 2012-2013
5756 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Fearless!
This has to be the most extreme brake test ever.