Továbbadja a VW a Golf alapjait?

2012.03.26. 15:14 - Hírszerkesztő

A Volkswagen csoport eddig nemigen adott át technológiát más gyártóknak, de ez a gyakorlat változhat. A cég legnagyobb, és mindeddig legdrágább fejlesztésének eredményét a konkurencia is megkaphatja, persze egy kicsivel később.

Eddig fel sem merült a gondolat, hogy az MQB struktúra, amelyre az egész jövőbeli Volkswagen, Skoda és Seat, illetve a fél Audi választék épül, máshogy is kikerülhet a cégcsoporttól, mint ipari kémkedés révén. A vállalatóriás gyártásért felelős igazgatója, Michael Macht azonban azt mondja, akár két-három év múlva meg lehet majd venni a rugalmas padlólemezt. Az indok, amiért a VW eladná a gyártás jogait, egyszerű. Elképzelhetetlen összeget, összesen mintegy 60 milliárd eurót költöttek a szerkezet kifejlesztésére, amelyre a Polótól a Passatig többféle méretű autó épülhet, úgy, hogy az alkatrészeik többsége azonos lehet. És a költekezésnek még nincs vége, hiszen az MQB alapú autók gyártását és forgalmazását még be kell indítani.

Így, bár hosszú távon hatékonyabbá válhat a termelés, az MQB rendszer a jelenlegi, igen magas nyereséhányad megtartása mellett is vagy hat-hét év alatt hozza vissza a belefektetett pénzt, azaz egy teljes autógeneráció fut majd ki, mire tisztán nyereséget hozhat a megoldás. A megtérülési folyamatot jócskán gyorsítaná, ha más gyártók is ezt a platformot kezdenék használni, hiszen így minden egyes MQB-re épülő idegen modellért elkérhetne a Volkswagen néhány százmillió eurót.

Két-három évnyi titkolódzásnál többnek amúgy sem volna sok értelme, hisz ennyi idő alatt a konkurencia a beszállítókon keresztül, vagy a Volkswagenek szétszedésével amúgy is hozzájuthat az érdekesebb műszaki megoldásokhoz.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

lengéscsillapító
VW TRANSPORTER 1.9 D Dobozos 1990-2003
6836 Ft
váltóolaj| Olaj, automatikus váltó
VW PASSAT 1.6 lépcsőshátú 1985-1988
4058 Ft
fékbetét készlet, tárcsafék
VW TRANSPORTER 3.2 4motion Dobozos 2003-2009
11218 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

How to spot workshop action on the car?
Car dealers are no gods. They just spend their lives telling roadworthy cars from neatly restored heaps of roadkill junk. Here’s a handful of their tricks; it pays to learn them.