Továbbadja a VW a Golf alapjait?

2012.03.26. 15:14 - Hírszerkesztő

A Volkswagen csoport eddig nemigen adott át technológiát más gyártóknak, de ez a gyakorlat változhat. A cég legnagyobb, és mindeddig legdrágább fejlesztésének eredményét a konkurencia is megkaphatja, persze egy kicsivel később.

Eddig fel sem merült a gondolat, hogy az MQB struktúra, amelyre az egész jövőbeli Volkswagen, Skoda és Seat, illetve a fél Audi választék épül, máshogy is kikerülhet a cégcsoporttól, mint ipari kémkedés révén. A vállalatóriás gyártásért felelős igazgatója, Michael Macht azonban azt mondja, akár két-három év múlva meg lehet majd venni a rugalmas padlólemezt. Az indok, amiért a VW eladná a gyártás jogait, egyszerű. Elképzelhetetlen összeget, összesen mintegy 60 milliárd eurót költöttek a szerkezet kifejlesztésére, amelyre a Polótól a Passatig többféle méretű autó épülhet, úgy, hogy az alkatrészeik többsége azonos lehet. És a költekezésnek még nincs vége, hiszen az MQB alapú autók gyártását és forgalmazását még be kell indítani.

Így, bár hosszú távon hatékonyabbá válhat a termelés, az MQB rendszer a jelenlegi, igen magas nyereséhányad megtartása mellett is vagy hat-hét év alatt hozza vissza a belefektetett pénzt, azaz egy teljes autógeneráció fut majd ki, mire tisztán nyereséget hozhat a megoldás. A megtérülési folyamatot jócskán gyorsítaná, ha más gyártók is ezt a platformot kezdenék használni, hiszen így minden egyes MQB-re épülő idegen modellért elkérhetne a Volkswagen néhány százmillió eurót.

Két-három évnyi titkolódzásnál többnek amúgy sem volna sok értelme, hisz ennyi idő alatt a konkurencia a beszállítókon keresztül, vagy a Volkswagenek szétszedésével amúgy is hozzájuthat az érdekesebb műszaki megoldásokhoz.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

vezetőkar fej
VW POLO 1.4 lépcsőshátú 2003-2013
2598 Ft
Tömítés, hűtőfolyadék perem
VW SCIROCCO 1.6 Kupé 1975-1980
96 Ft
féktárcsa
VW EOS 1.4 TSI Kabrió 2007-2013
10988 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Flying car: coming to a school yard full of kids near you
A Canadian customer and devout supporter of a flying car project has experienced that there is more to three-dimensional driving than ’getting there faster’.